۲۲ بهمن روز بزرگی درتاریخ ایران و اسلام است

استاندار قم با اشاره به یوم الله دهه مبارک فجر و حضور گسترده مردم غیور ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن، این روز بزرگ را در تاریخ ایران و اسلام دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - سید محمد تقی شاهچراغی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تشکر از حضور باشکوه مردم در آیین‌های دهه مبارک فجر، نقش مردم را در تداوم انقلاب بسیار مهم دانست و گفت: ۲۲ بهمن روزی بزرگ در تاریخ ایران و اسلام است و انقلاب اسلامی همچنان با قدرت و سرعت به پیش می‌رود.

استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات در دست اجرا مسئولان در استان قم گفت: در حوزه زیست محیطی آلودگی صنعتی در قم هر سال بیشتر شده است و در این زمینه حق احداث واحد آلاینده جدید در قم ممنوع شده است.

شاهچراغی عدم پاسخگویی مدیران و فاصله زیاد بین مردم و مسئولان استانی یکی از مشکلات اساسی قم طی سال‌های اخیر بود که از زمان شروع بکار دولت جدید این رویه در حال تغییر و حضور مسئولان در بین مردم تقویت شده است.

شاهچراغی با بیان اینکه برخی از مدیران دولت قبل افراد دلسوز و توانمندی بودند، گفت: برخی از مشکلات بر زمین مانده استان فقط نیازمند یک تصمیم مدیر مسئول بود، اما به دلیل رویه‌ای که در دولت قبل بود به سرانجام نرسیده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مساله عفاف و حجاب باید در شان و جایگاه این شهر باشد چرا که قم مرکز نرم‌افزاری و تولید محتوای انقلاب اسلامی است و در سفر ریاست‌جمهوری به قم ۹ میلیارد تومان برای موسسات مردم نهاد در این زمینه اختصاص یافت.

استاندار قم با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های بالای ۶۰ درصد اولویت دولت در مباحث عمرانی است گفت: تکمیل مراکز فرهنگی و ورزشی نیمه تمام و حتی کمتر از درص پیشرفت فیزیکی در این سفر مورد پیگیری قرار گرفت.

شاهچراغی با اشاره به استقبال بالایی مردم قم از طرح اقدام ملی مسکن، گفت: تاکنون ۹۰ هزارنفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و در همین خصوص اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان و برخی اراضی دیگر در حال آماده سازی است.

استاندار قم با بیان اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری برای ساماندهی هسته مرکزی شهر پیش بینی‌های خوبی شد، گفت: برای تکمیل پارکینگ و پروژه ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز ۶۰میلیارد تومان اختصاص یافت.

شاهچراغی با بیان اینکه خانه‌های زیردکل فشار قوی برق یکی از مشکلات شهرسازی قم است، گفت: برای انتقال این خانه‌ها ۷۰ هکتار زمین در نقاط دیگر شهر پیش بینی شده است، همچنین مطالعات انتقال خطوط برق نیز همزمان دنبال می‌شود.

استاندار قم با بیان اینکه در حوزه آب مبحث احیای قنوات و انتقال آب به روستا‌های فاقد آب شرب نیز نهایی شد، گفت: ارزش مجوزات گرفته شده در این سفر پیش از اعتباراتی بود که به قم اختصاص پیدا کرده است.

شاهچراغی گفت: برای راه اندازی فاز اول مترو قم پیش بینی‌های لازم انجام و مشکلات پیش رو برداشته شده است، همچنین برای نهایی شدن پروژه فرودگاه قم نیز مسئولان استان دو ماه دیگر فرصت دارند.

استاندار قم با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری به مدیریت قم تخصیص یافته است، گفت: پروژه مونوریل نیز با ورود یک بخش خصوصی وابسته به وزارت نیرو در حال انجام مطالعات کارشناسی است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی گفت: در مسایل فرهنگی اجتماعی باید همه دستگاه‌ها پای کار بیاید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار