رئیس هیئت جودوی استان اردبیل ازدعوت بهرو به اردوی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -  محقق گفت:ابراهیم بهرو جودو کار نابینا و کم بینای اردبیل که مقام سوم مسابقات قهرمان کشوری یزد را کسب کرده بود به اردوی آماده سازی تیم ملی ایران دعوت شد.

رئیس هیئت جودوی استان اردبیل می گوید: قوانین کلاس بندی جودوی نابینایان و کم بینایان از سوی فدراسیون جهانی تغییر کرده و این تغییر قوانین در رقابتهای آینده به نفع جودوکاران نابینا خواهد بود.

به گفته او  در گذشته به دلیل این که رقابتهای جودو نابینایان و کم‌بینایان در ۳ کلاس B۱، B۲ و B۳ در هم ادغام می‌شد و ورزشکار نابینای مطلق با کم بینا با یکدیگر رقابت می‌کردند، این مساله نه تنها حواشی به دنبال داشت، بلکه سبب می شد تا در حق جودوکار نابینا اجحاف شود.
رئیس هیئت جودوی استان گفت : با تغییر قوانین کلاس بندی که در سال جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، بعد از این در مسابقات، جودوکاران B۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ورزشکاران B۲ و B۳ در هم ادغام خواهند شد. البته این تغییر قوانین در مسابقات قهرمانی کشور اجرا شد و شرایط بسیار راضی کننده بود.

به گفته محقق ،نفرات اول و دوم کلاس B۱ و اول تا سوم کلاس B۲ و B۳ به اردوی تیم ملی دعوت شدند که پس از برگزاری انتخابی درون اردویی از بین نفرات برتر دعوت شده، جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.