مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهمترین خدمات ارزنده کمیته امداد حضرت امام(ره) اشتغال پایدار، خودکفایی، توانمندسازی و تامین سرپناه برای محرومین است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی گفت: کمیته امداد به فرمان امام راحل در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف حمایت از محرومان و مستضعفان و توانمندسازی آن ها بنا شد تا مامنی امن برای خانواده‌های تحت پوشش باشد.

او گفت: این بنیاد اثرگذار امروز با تجربیات چند ساله خود توانسته به تربیت و پرورش افرادی بپردازد که توان علمی و تخصصی آن ها راهبردی برای سایرین باشد.

میرمحمدی با بیان اینکه، فعالیت‌های اشتغالزایی کاری مهم، ضروری، موثر و حساس است، گفت: تقویت اشتغال و توانمندسازی افراد تحت حمایت، روش‌های مختلفی دارد و با آموزش، نظارت و هدایت شغلی می توان تسهیل گری برای کارآفرینان مددجو را فراهم کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار موسسات خیریه استان می تواند با اقدامی ابتکاری شرایط را به انتفاع افراد تحت پوشش تغییر دهد.

او با تبریک دهه فجر و سالروز تاسیس کمیته امداد امام(ره) گفت: براساس دستور صریح مقام معظم رهبری توانمندسازی و درآمد باثبات با رعایت حرمت افراد و خانواده ها از وظایف اصلی کمیته امداد است و برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنیم و پای کار باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد، به آمادگی برای انعقاد قرارداد، ایجاد تفاهمناهه با موسسات خیریه با راهبرد شغلی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام استان آمادگی کامل دارد در کنار موسسات خیریه به منظور توانمندسازی افراد طرح های اشتغالزایی ایجاد کند. 

قباد مبشری با اشاره به موفقیت راهبر شغلی و قابلیت توسعه با هم افزایی موسسات خیریه در استان، گفت: کمیته امداد امام(ره) استان برای توسعه می تواند با اعطاء کمک ها و تسهیلات در قالب تفاهمنامه ها عمل نماید.

او با اشاره به اینکه ۱۷ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت در این استان نیروی جوان و از آینده سازان این استان هستند، گفت: باید در پی برنامه ها و ایجاد شرایط مطلوب برای آن ها باشیم.

مبشری با بیان اینکه در کنار خدمات و حمایت های موسسات خیریه استان نیازمند کار فرهنگی در جهت خودباوری و خوداتکایی هستیم، گفت: استفاده از تسهیلات، دیگر راهبرد برای موظف شدن آن ها به کار کردن است.

او گفت: امسال ۱۱۲ میلیارد تومان از فصل های مختلف کمک های موردی جمع آوری و توزیع شده است.

مبشزی گفت: یک موسسه در استان وجود دارد که یهزار تیم را تحت چتر حمایت خود دارد.

او گفت: ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقد به حساب ایتام پرداخت شده است.

مسئولین موسسات خیریه استان هم پیشنهادات خود را برای تقویت افراد تحت پوشش و تلاش برای ایجاد اشتغال با ثبات و محرومیت زدایی در استان ارائه دادند.

در این جلسه از مسئولین موسسات خیریه استان تجلیل شد و لوح تقدیر از سوی استاندار اهدا گردید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.