معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: به منظور استفاده از کارگران ماهر در احداث ساختمان، این افراد باید از اداره فنی و حرفه‌ای کارت مهارت دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -  سید کمال الدین میر جعفریان گفت: دادن آموزش‌های لازم به افرادی که مستقیما کننده کار هستند ضرورت دارد و داشتن مهارت فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی فنی استان گفت: سازمان مدیریت برنامه ریزی به دستگاه‌هایی که در مسایل فنی پاسخ گو نیستند مساعدت مالی ارایه ندهد و با هماهنگی و همکاری فرمانداری‌ها در سال ۱۴۰۱ به دستگاه‌های اجرایی غیر فنی که به قوانین بی اعتنایی می‌کنند باید تذکرات لازم از سوی سازمان برنامه، فرمانداری‌ها و نظام مهندسی داده شود.

میرجعفریان استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی را از اولویت‌ها بر شمرد و گفت: بر اساس اقلیم منطقه تیپ نقشه‌ها بر اساس وضعیت جغرافیایی به روز رسانی و اصلاحات فنی اجرایی شود و مشخصات فنی طبق مقتضیات مکانی تغییر و اصلاح صورت گیرد.

او می‌گوید: باید بانک اطلاعات نیرو‌های اجرایی در مسایل ساختمان سازی، مهندسان و کارگران دارای کارت مهارت فنی در شهرستان‌ها تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی برای اصلاح مصالح و اصول فنی تلاش کنند و نباید محدودیتی برای ظرفیت‌های استان ایجاد شود و این ظرفیت‌ها نباید مورد بی مهری قرار گیرد.

میرجعفریان می‌گوید: تهیه و تامین مصالح نباید از یک واحد تولید کننده خاص انجام شود بلکه با مشخص کردن شاخص‌های استاندارد رقابت بین تولید کنندگان استان جهت فروش مصالح قابل قبول ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.