فرانسه ۱۴ رأکتور هسته‌ای جدید می‌سازد

رئیس‌جمهور فرانسه از تصمیم به احداث ۱۴ رأکتور هسته‌ای جدید خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرد که این کشور در دهه‌های آینده تصمیم به ساختن ۱۴ رأکتور هسته‌ای دارد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در اظهارت امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد که حداقل ۶ رأکتور هسته‌ای در دهه‌های آینده احداث خواهد شد و از تصمیم کشورش برای ساختن ۱۴ رأکتور هسته‌ای خبر داد.

او همچنین انرژی هسته‌ای را عاملی برای تلاش فرانسه برای دستیابی به کربن خنثی (Carbon neutrality) تا سال ۲۰۵۰ میلادی دانست.

مکرون با بیان آنکه قصد دارد 6 رأکتور هسته‌ای بسازد که با انرژی ای‌پی‌آر ۲ (EPR2) کار کند، هدف دیگر این کشور را تجهیز و استقرار تمامی رأکتورهایی دانست که امکان حضور دارند و گفت: «اولین رأکتور EPR2 باید پیش از سال ۲۰۳۵ میلادی آماده باشد. او همچنین اعلام کرد به غیر از این ۶ رأکتور، ۸ رأکتور دیگر نیز خواهیم داشت.»

رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام این خبر افزود: « آنها به رأکتورهای کوچک مدولار (SMR) و رأکتورهایی که زباله کمتری تولید کنند مجهز خواهند شد. این یک انقلاب است که به دلیل نیاز بیشتر به برق و استفاده از آن انجام می‌شود.»

امانوئل مکرون پیش از این نیز گفته بود: «ما رأکتور‌های هسته‌ای جدیدی خواهیم ساخت تا به فرانسه کمک کند وابستگی به کشور‌های خارجی در عرضه انرژی را کاهش دهد.»

مکرون در آغاز دوره ریاست جمهوری خود وعده داده بود سهم بخش هسته‌ای در ترکیب انرژی مصرفی فرانسه را تا سال ۲۰۳۵ از ۷۵ درصد به ۵۰ درصد کاهش دهد. اما بحران انرژی درست ۵ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری موجب تغییر نگرش در دولت فرانسه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
کشورای جهان اول حق ندارن برا تولید برق نفت و ذغال سنگ بسوزونن چون باید جبران هزاران میلیاردها تن نفت و گازی که تا حالا سوزوندن و کره زمین رو داغون کردن بکنن
آخرین اخبار