سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تایید کرد که این کشور توانسته است یک پایگاه مهم نظامی در فرودگاه ابها عربستان را هدف قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «یحیی سریع» در سخنانی تایید کرد که یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه ابها عربستان از سوی نیرو‌های یمنی با پهپاد «قاصف کی ۲» هدف قرار گرفته و پهپاد نیز دقیق عمل کرده است.

بر اساس گزارش المسیره سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در خصوص هدف قرار دادن این فرودگاه گفت: «فرودگاه ابها یکی از چندین فرودگاهی است که از آن‌ها علیه یمن استفاده می‌شود، ما مجددا به مردم هشدار می‌دهیم از اماکن نظامی دوری کنند.»

منابع رسمی عربستان سعودی ظهر امروز (پنجشنبه) از حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب غرب این کشور خبر دادند. ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و امارات در بیانیه‌ای رسما این حمله را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که توانسته پهپاد را رهگیری کند. با وجود اینکه ائتلاف متجاوز مدعی رهگیری پهپاد شد، اما اعلام کرد که بنابر گزارش‌های اولیه به دنبال این حمله ۱۲ نفر مجروح شده‌اند!

در همین راستا نیرو‌های یمنی چندی پیش در جریان عملیات «طوفان یمن» در سه مرحله به ابوظبی و برخی از مناطق امارات حمله و این عملیات‌ها را پاسخی به حملات امارات به یمن و کشتار مردم بی دفاع عنوان کردند.

نزدیک به هفت سال است یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آشکار آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده و بحران‌های انسانی فراوانی را در این کشور رقم زده‌اند. بر اساس گزارش سازمان ملل تاکنون چندین میلیون یمنی با قحطی روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار