پس از آتشفشان کشور تونگا ایلان ماسک برای راه‌اندازی مجدد اتصال اینترنت به این کشور کمک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ایلان ماسک، تیمی از مهندسان استارلینک را به اقیانوس آرام فرستاده تا پس از فوران آتشفشانی که اخیرا رخ داده کابل کشور تونگا را به اینترنت متصل کند.

به گزارش سایت digitaltrends،،  آتشفشانی که اخیرا در تونگا رخ داد باعث شد تا اتصال اینترنت این کشور از بین برود؛ به همین دلیل ایلان ماسک در توئیتی از مردم درخواست کرد که به او و تیم  استارلینک اطلاع دهند، آیا ارسال اسپیس ایکس از طریق پایانه‌های Starlink مهم است یا خیر. پس از این توئیت یک تیم در حال ایجاد ایستگاه دروازه Starlink برای اتصال مجدد تونگا به جهان هستند.

ایلان ماسک

تعمیرات کابل، که ۵۰۰ مایلی زیر اقیانوس آرام تا فیجی امتداد دارد، پس از اینکه اوایل این هفته به دلیل آب و هوای بد با مشکل مواجه شد، همچنان ادامه دارد. از زمان فوران آتشفشان که باعث سونامی، ویران کردن خانه‌ها و کشته شدن سه نفر شد، دولت تونگا موفق شده است برخی از اتصالات تلفنی را برای ساکنان جزیره اصلی بازگرداند، اما Starlink می‌تواند به برقراری ارتباط اینترنتی برای کسانی که در بسیاری از این کشورها زندگی می‌کنند کمک کند. جزایر کوچکتر که در غیر این صورت باید مدت زمان بیشتری برای بازگشت آنلاین منتظر بمانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار