کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی از بعد از ظهر فردا جمعه ۲۲ بهمن ماه وارد استان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - بهره مند گفت: این سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر جمعه وارد استان می شود و تا آخر وقت شنبه فعالیت خواهد داشت.
 
او گفت: بارش باران در برخی مناطق، رگبار و رعد و برق، تند باد لحظه ای، در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری بارش برف و بارش تگرگ در مناطق مستعد دیش بینی می شود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منطقه اثر این سامانه بارشی در نیمه شمالی و تا حدودی شرق استان خواهد بود.
 
بهره مند گفت: اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد جاده ای، وزش باد نسبتا شدید، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، کولاک برف در جاده های کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی، تاخیر و احتمال لغو پروازها وجود دارد.
 
او به هم استانی ها توصیه کرد که از ترددهای غیر ضروری در جاده های استان پرهیز کنند و به ارتفاعات صعود نکنند و از فعالیت های کوهنوردی اجتناب کنند.
 
میزان بارش باران تا امروز در یاسوج ۴۳۸.۹، سی سخت ۴۱۴.۳، دوگنبدان ۳۰۵.۹،دهدشت ۳۵۱، لیکک ۳۶۳ و امامزاده جعفر ۳.۲.۵ گزارش شده است.
 
میانگین بلند مدت سالیانه بارش باران در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۴۷ میلیمتر است.
 
بارش سال زراعی گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰) بیش از ۵۳۴ میلیمتر ثبت شده بود.
 
میزان بارش بلند مدت سالانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۱،سی سخت ۶۹۶.۷،دوگنبدان ۴۳۷.۴،دهدشت ۵۰۳،لیکک ۴۰۶.۷ و منطقه امامزاده جعفر ۴۴۲ میلیمتر است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.