نماینده جامعه زرتشتیان ایران با اشاره به سوء استفاده دشمنان از واژه اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران گفت: واژه اقلیت از قانون اساسی حذف و واژه هم‌وطن و هم‌میهن جایگزین آن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - معبد بهزاد نیک دین روز پنجشنبه در همایش «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، با اشاره به عوامل فروپاشی سلسه ساسانیان، گفت: این سلسه زمانی از هم پاشید که دین داران دروغین در مقام علمای دینی قرار گرفتند.

عضو انجمن زرتشتیان ایران با تاکید بر اهمیت تقویت پیوند دوستی بین ادیان و مذاهب، گفت: آن چیزی که سبب پایداری این خاک در طول قرن‌های اخیر شده هویت ایرانی در کنار هویت ایرانی اسلامی است؛ اگر ما باوری به اسلام و مکتب اهل بیت (س) نداشتیم مشخص نبود که چه بلا‌هایی سر این سرزمین در طول تاریخ می‌آمد.

او گفت: شوربختانه باید اعتراف کنیم هم اکنون در سطح جامعه ایرانی شاهد نوعی دین گریزی هستیم که بخشی از آن بخاطر کم کاری علما بوده است.

نیک دین برتری جویی ادیان و مذاهب را از عوامل مهم دین گریزی نسل جوان دانست و گفت: برای افزایش بعد معنوی و دینی جامعه لازم است تا به مساله فرهنگ بعنوان اکسیژن اصلی اجتماع توجه بیشتری شود.

معبد زرتشتیان اصفهان گفت: ما برای مقام معظم رهبری آرزوی خرسندی و سلامت داریم چرا که می‌دانیم اگر ولایت مداری کنار گذاشته شود همان بلایی سر ایران می‌آید که در دوران ساسانیان آمد.

او گفت: پیامبران الهی هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتند و نیابد پیروان ادیان ابراهیمی نیز اختلافی با هم داشته باشند.

نیک دین گفت: آیین زرتشتیان باید مورد پالایش قرار بگیرد، آن چیزی که از آیین زرتشتیان در جامعه شناخته می‌شود مربوط به اواخر دوران ساسانیان است که همراه با آیین‌های خرافی مانند آتش پرستی، ازدواج با محارم و سایر انحرافات است در حالی که این آیین دیرین ایرانی بسیار متعالی است.

نماینده جامعه زرتشتیان ایران گفت: ما همه ایرانیان را زرتشتی می‌دانیم و همه مسلمانان نیز زرتشتیان را مسلمان بدانند، ما هیچ اختلافی بین خودمان با مسلمانان احساس نمی‌کنیم، ما زرتشتیان باورمند به اهل بیت (ع)، حکومت عدل امام علی (ع) هستیم، آن چیزی که برای ما مهم است گفتار نیک، پندار نیک و رفتار نیک است.

معبد زرتشتیان اصفهان گفت: پارسیان زرتشتیان که امروز به قطب اقتصادی هندوستان تبدیل شده اند کار‌های بسیار بزرگی در کشور آبا و اجدادی خود در ایران انجام می‌دهند و تمام نازش و تمنای ما به این سرزمین است.

همایش یک روزه «منزلت ادیان در جمهوری اسلامی» روز پنجشنبه با حضور و سخنرانی تعدادی از علما و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در قم برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: همایش ، ادیان و مذاهب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار