مخزن ۲۰۰۱C شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در آتش سوزی سال ۱۳۹۵ از بین رفته بود، به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سید محمد احمدزاده، مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا گفت: پس از جمع آوری آثار به جا مانده از این مخزن، قراردادی با یکی از شرکت‌های ایرانی منعقد شد و تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب مخزن توسط شرکت‌های ایرانی به اجرا رسید.

او می گوید: توانستیم ظرف مدت ۲ سال مخزن را تکمیل و وارد مدار سرویس کنیم.

 نتیجه تلاش این مجموعه تولید ۱۱۰ درصدی نسبت به ظرفیت تولید است که امسال ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید شده و سود خوبی را عاید سهامداران کرده.

احداث این مخزن علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره سازی، پایداری و افزایش تولید، باعث افزایش سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تا ۵ میلیون دلار در سال خواهد شد.

به گفته احمدزاده  محصولات این واحد خوراک واحد تندگویان را تامین خواهد کرد و سالانه بیش از ۶۰ میلیون دلار به سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهد افزود.

 در داخلی سازی پروژه‌ها از خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده.

 مخزن ۲۰۰۱ شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که صبح امروز به بهره برداری رسید، در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۲۴۰ متر مربع به مدت ۲ سال احداث شده و دارای ظرفیت ذخیره سازی ۳۸ هزار متر مکعب است که به صورت استوانه‌ای در ارتفاع ۲۰ متر و قطر ۵۲ متر، احداث شده.

ماه قبل اردلان صداقت زاده، مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا گفته بود که پیش‌بینی می‌شود نماد «بوعلی» در پایان سال سود دوبرابری نسبت به پارسال را عاید سهامداران کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.