رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان از مشکلات صنعت نساجی از زمان شیوع کرونا و بالا رفتن قیمت دلار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان ابراهیم شیشه‌گر گفت: مشکلات در صنعت نساجی از زمان شیوع کرونا و بالا رفتن قیمت دلار روز به روز بیشتر شد و شاهد مشکلات بسیاری همچون مشکلات برقی، گازی، نفتی، بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و… بودیم.

او گفت: طبق قانون تولیدی‌هایی که ۵ کارگر دارند مشمول پرداخت ۱۰ درصد بیمه هستند اما بیمه بطور سلیقه‌ای رفتار کرده و هر کارگاهی را به یک صورت سازمان داده و طبق قانون عمل نکرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان می‌گوید: گرانی دلار حتی به مواد اولیه صنعت نساجی هم رحم نکرد و قیمت بسیاری از مواد ۸ برابر شد و کارخانه‌ها برای عدم تعطیلی مجبور به خرید مواد گران بودند.

هاشمی گفت: پتروشیمی صنعتی داخلی است ولی بخاطر سودی که صادرات به همراه دارد به کارخانه‌ها و تولیدی‌های داخلی مواد مورد نیاز را نمی‌رسانند و کارخانه‌ها مجبور به واردات از کشورهای دیگر می‌شوند.

او معتقد است: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از صنایع نساجی مثل کشباف و جوراب‌باف تعطیل شده‌ است و دلیل این موضوع ناتوانی در رقابت با محصولات خارجی است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان گفت: از سوی دیگر گمرک اجازه ورود اجناس خارجی را به راحتی صادر می‌کند و این راه را برای تولیدکنندگان دشوارتر می‌کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی اصفهان  ۱۰ مهر ۱۴۰۰ گفته بود: بسیاری از ماشین‌آلات این کارخانجات فرسوده و قدیمی است که با رایزنی‌های مختلف که با اتاق بازرگانی و گمرک انجام شده قرار است به زودی بسیاری از کالا‌هایی که ۶ ماه است در انبار‌های گمرک مانده‌اند ترخیص شوند و این گام مثبتی در پیشبرد در این صنعت است.

انتهای‌پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.