فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در توسعه شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد مغان اتفاق افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - ابراهیم امامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پارس‌آباد تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف به ویژه تدارک زیرساخت‌ها انجام شده تا جامعه شهری، روستایی و عشایری این منطقه از خدمات مناسب آب، گاز، برق، ارتباطات و مخابرات استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد شهرستان پارس‌آباد را دومین شهرستان پرجمعیت بعد از استان اعلام کرد و گفت: در شهرستان پارس‌آباد به راحتی می‌توان با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و توجه به توانمندی‌های بخش کشاورزی و تولید محصولات متنوع زمینه اشتغال تمام بیکاران منطقه را فراهم کرد.

به گفته او، در شهرستان پارس‌آباد ۳ بیمارستان مجهز به بیماران و شهرهای همجوار ارائه خدمات می‌کند به طوری که در کرونا ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات از جمله ۳ دستگاه اکسیژن‌ساز، سی. تی. اسکن، ام. ار. آی و… برای بیمارستان‌های این شهرستان خریداری شده است.

امامی می گوید: ۲۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری نظام در این منطقه است تا مغان جدیدی در شمال استان شکل گرفته و توسعه اراضی آبی را شاهد باشیم.

به گفته او این شهرک گلخانه‌ای بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور است و  تاکنون ۱۴۰ هکتار از این گلخانه راه‌اندازی شده و ۲۵۰ هکتار نیز در شرف بهره‌برداری است.

امامی حضور سرمایه‌گذاران برای فعال کردن این شهرک گلخانه‌ای از مناطق مختلف یادآور شد و گفت: به ازای هر هکتار گلخانه زمینه اشتغال ۶ تا ۸ نفر فراهم می‌آید و ۵ میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری در هر هکتار انجام می‌شود.

او می گوید: تاکنون برای ۸۴۰ نفر از جوانان منطقه در این شهرک‌های گلخانه‌ای زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده و شاهد تولید ۲۰۰ تن محصول در هر هکتار هستیم.

امامی تولید محصولات صادرات‌محور را در این شهرک از رویکردهای اصلی و اساسی برشمرد و گفت: قطعاً با راه‌اندازی منطقه آزاد و بارانداز ریلی بستر و زمینه صادرات محصولات به کشورهای آسیای میانه و اوراسیا فراهم می‌آید.

فرماندار پارس آباد در ادامه می گوید: در شهرستان پارس‌آباد هم اکنون ۱.۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود که با بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه‌ای این ظرفیت تا ۲.۵ میلیون تن قابل افزایش است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.