سرپرست مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه آمار بیماران سرپایی کرونایی به طور چشم‌گیر رو به افزایش است و تعداد بستری شدگان بخش‌های‌ای سی یو بیمارستان‌ها بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - دکتر علی احمدی گفت: جهش قابل توجه آمار مراجعین سرپایی بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان هشداری است برای کسانی که نگران شروع موج ششم این بیماری هستند.

واکسیناسیون گروه‌های ۵ تا ۹ سال، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۲ سال به بالا در استان آغاز شده است و این گروه سنی مانند بزرگسالان می‌توانند برای دریافت واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم به پایگاه‌های واکسیناسیون کووید ۱۹ مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.


بیشتر بخوانید


از علل افزایش موارد ابتلا، پایین بودن پوشش واکسن در کودکان و افت ایمنی واکسن‌های تزریقی شده است.

رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، واکسیناسیون، تهویه مناسب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تاثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون و پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

حدود ۸۰ هزار کودک ۵ تا ۸ سال و حدود ۵۰ هزار کودک ۱۲تا ۱۸ سال در استان وجود دارد.

به دلیل تاخیر در شروع واکسیناسیون این گروه سنی و با توجه به اینکه سویه امیکرون بیشتر کودکان را درگیر می‌کند، چرخه گردش ویروس از سوی دانش آموزان و مهدکودکی‌ها در جامعه وجود دارد.

حتما باید واکسیناسیون این گروه سنی انجام تا از بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا پیشگیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار