رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا می‌تواند سبب کاهشی شدن روند ابتلا به کرونا شود و غفلت نیز می‌تواند میدان را برای کرونا خالی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - سویه امیکرون  همچنان در خراسان جنوبی می‌تازد و هر روز نفس اهالی کویر را تنگ‌تر می‌کندین سویه با قدرت همه گیری بالا می‌تواند افراد را در چشم به هم زدنی مبتلا کند.

رشد و افول کرونا به دست ماست

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: در حال حاضر باید بتوانیم رفت و آمد‌های خودمان را مدیریت کنیم، زیرا بیرون رفتن زیاد و حضور در تجمعات می‌تواند خطری جدی برای سلامتی ما باشد.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: اگر بتوانیم واکسن کرونا را به طور کامل تزریق کنیم، شانس ابتلای ما به کرونا و امیکرون کم می‌شود، اما هنوز هم خطر وجود دارد.

این شهروند بیرجندی می‌گوید: درباره کرونا هر اتفاقی بیفتد ریشه و علتش به خود ما بر می‌گردد؛ اگر آمار‌ها صعودی شوند دلیل آن غفلت خود ماست و اگر آمار‌ها سیر نزولی پیشه کنند به این معنی است که توانسته ایم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.

رسیدن فوتی های خراسان جنوبی به هزار و ۳۰۰ نفر

اما در خراسان جنوبی آمار‌ها رو به افزایش است و این یعنی باید بیشتر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا کوشا باشیم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته هزار و ۷۸۷ آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۹۴۵ بیمار جدید شناسایی شدند.

به گفته او  از این تعداد ۴۳۲ مورد از بیرجند، ۳۷ مورد از بشرویه، ۲۹ مورد از خوسف، ۱۶ مورد از درمیان، ۶۵ مورد از زیرکوه، ۵۸ مورد از سرایان، ۵۲ مورد از سربیشه، ۸۵ مورد از طبس، ۳۷ مورد از فردوس، ۹۴ مورد از قاینات و ۴۰ مورد از نهبندان شناسایی شدند.

هم اکنون  ۲۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۱ نفر کرونا مثبت اند و از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی ۵ نفر نامساعد است.

با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد جان باختگان این بیماری به هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

شریف زاده گفت:  در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۶۶ هزار و ۶۳۸ نفر واکسن نوبت اول، ۵۱۲ هزار و ۳۵۴ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۷۷ هزار و ۵۱۳ واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار