مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از سرایت پذیری اومیکرون ضروریست.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- بهاءالدین حسینی گفت: اومیکرون به عنوان ششمین سویه کرونا مدتی است بازی خود را در عرصه جهانی آغاز کرده و اینکه ۴۰ درصد میزان بستری کمتری دارد خبر خوبی است، اما پنج برابر سرایت بیشتری که برای آن گزارش شده که تزریق دز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را بیش از پیش الزامی می‌کند.
 
وی گفت: همچنین اینکه احتمال بستری شدن افراد مبتلا به اومیکرون ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر است هم نمی‌تواند دلیلی برای افرادی باشد که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از زدن واکسن خودداری می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این سویه نیز افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله و کودکان زیر ۱۲ سال را که واکسن نزده‌اند،  بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد.

حسینی گفت: اومیکرون انتشار بسیار وسیعی داشته و به صورت تصاعدی می‌تواند افراد را مبتلا کند، دز سوم واکسن تا حدود ۸۰ درصد از اومیکرون جلوگیری می‌کند.

وی می‌گوید: اومیکرون نسبت به ویروس دلتا تقریبا سه برابر سرایت پذیری بیشتری دارد. زمانی که یک نفر مبتلا می‌شود، می‌تواند ویروس را به ۱۰ نفر دیگر هم انتقال دهد.

حسینی می‌گوید: مهم‌ترین مساله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. معمولا پس از سه هفته از شروع ابتلای اولیه، سویه جدید وضعیت انفجاری خود را نشان می‌دهد به همین منظور و در فرصتی که داریم تزریق دز سوم واکسن باید به سرعت انجام شود.

کرونا تاکنون جهش‌های ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.