مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: گستردگی بیماری  در مناطق شهری و روستایی یکنواخت بوده و ۷۵ درصد از تست های کرونایی که از مراجعه کنندگان گرفته می‌شوند، مثبت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - کرامت جاودان زاده گفت: تعداد مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان روزانه  یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ نفر هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: وضعیت واکسیناسیون علی رغم همه تلاشها، تاکیدها، اعلام خطر‌ها و برگزاری مانور‌های خودرویی و پخش فایل‌های صوتی از مساجد و ترغیب چهره به چهره مطلوب نیست.

این مقام مسئول می‌گوید:  تاکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول، ۷۲/۵ درصد نوبت دوم و ۲۳/۵ درصد هم نوبت سوم واکسن خود را دریافت کردند.

به گفته او  مراجعه برای دریافت نوبت سوم ۳ برابر شده است و علاوه بر اینکه سن تزریق واکسن ۹ تا ۱۲ بود از امروز ۵ تا ۹ سال هم شروع شده که این رده سنی باید واکسن خود را دریافت کنند.

جاودان زاده گفت:  تعداد بیماران بستری کرونایی رو به افزایش است و می‌توان با پوشش واکسیناسیون از بستری شدن بیشتر بیماران جلوگیری کرد.

به گفته این مقام مسئول  از نظر کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت وقتی ۷۵ درصد تست‌های انجام شده مثبت باشد، باید تعداد بیماران بستری خیلی بیشتر از این میزان بوده در غیر اینصورت اکنون فضای بیمارستان ما جوابگوی حجم بیماران بستری نبود.

او گفت: وضعیت رعایت نکات بهداشتی اصلا رضایت بخش نیست و همه مراسمات در همه سطوح برگزار می‌شود.

جاودان زاده گفت: در این شرایط باید اقدامات مهمی همچون، بالا بردن پوشش واکسیناسیون، رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از برگزاری تجمعات و مراسمات مختلف را انجام دهیم تا از نارنجی و قرمز شدن شهرستان جلوگیری شود.

شهرستان باغملک  در وضعیت  زرد کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.