معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح طرح‌های این استان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد خانچی با حضور در گفتگوی ویژه شبکه استانی خوزستان به تشریح طرح‌های عمرانی استان خوزستان تا اواسط سال آینده پرداخت.

او گفت: در خصوص پروژه‌های عمرانی در خوزستان امسال ۵۹۴ طرح در سطح استان با اعتبار بالغ بر ۶ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح شدند.

خانچی یادآور شد که از این ۵۹۴ طرح عمرانی ۳۲۲ طرح در حوزه روستایی و ۲۷۲ طرح نیز در حوزه شهری قرار داشتند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: طرح‌های حوزه روستایی نزدیک به یکهزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و طرح‌های حوزه شهری ۵ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

این طرح‌ها در زمینه‌های متعدد برق رسانی، آبرسانی، ورزشی، مباحث سرمایه گذاری اقتصادی، حوزه‌های کشاورزی و ... بود که در اکثر شهر‌های استان اجرا شد.

به گفته محمد خانچی، اگرچه تراکم طرح‌ها در پایان سال اتفاق می‌افتد، اما استانداری خوزستان برنامه اش بر تداوم طرح‌ها تا خرداد ماه است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود خوزستان بیش از آنکه به اعتبارات نیازمند باشد، نیازمند اقدامات جهادی و مدیریت شبانه روزی است تا عقب افتادگی‌ها جبران شوند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نگاه دولت و شخص رئیس جمهور همچنین رهبر انقلاب را دیدگاه ویژه دانست و آن را یک «افق روشن» عنوان کرد.

او همچنین در خصوص مصوبات سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان خوزستان گفت: این مصوبات بیشتر شامل حوزه‌های زیر بنایی است.

خانچی می‌گوید: قطعا در حوزه راهسازی تا سال آینده یک «جهش» اتفاق خواهد افتاد و در سایر حوزه‌ها مانند برق رسانی و آبرسانی شاهد رخداد‌های خوبی خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول مقدمات برخی از این حوزه‌ها از جمله راه سازی در مراحل انتخاب پیمانکار هستند و در حوزه تنش‌های آبی نیز مقرر شده تا در روندی یکساله به اتمام برسند.

در تاریخ ۲۱ بهمن ماه نیز قرار است که ۸۹ طرح در استان خوزستان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۴۹ طرح در سطح شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

پست ۴۰۰ کیلووات پیروزان که در خصوص پایداری برق استان خوزستان بسیار موثر است، همچنین در حوزه آب و فاضلاب ۸ طرح در استان وجود دارد که شامل آبرسانی روستایی و افتتاح آب شیرین کن‌های آبادان و امیدیه از جمله این طرح‌های خواهند بود.

خانچی می‌گوید: در حوزه جهاد کشاورزی ۳۵ طرح در ۱۲ شهر وجود دارد که شامل ۴۹ طرح کشاورزی و باغبانی خواهد بود.

او افزود: ۵ طرح نیز برای بازسازی مدارس در ۱۸ شهرستان مقرر شده که بر اساس آن بازسازی و افتتاح ۴۲ مدرسه را در سطح استان خواهیم داشت.

۴ طرح نیز در حوزه مخابراتی برای خوزستان شامل نصب و راه اندازی ۷ دستگاه سامانه رادیویی خواهد بود.

افزون بر آن طرح‌های حمل و نقل جاده‌ای در بر گیرنده ۱۱ طرح در استان هستند که بهسازی و روکش ۱۹۴ کیلومتر شریان‌های اصلی، فرعی و روستایی خوزستان اجرایی می‌شود.

تکمیل می‌شود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.