کاخ سفید نشستی برای رایزنی درباره بازگرداندن انصارالله به فهرست سازمان‌های تروریستی برگزار کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رسانه‌های آمریکایی از نشستی (در جمعه هفته گذشته) در کاخ سفید و با هدف بازگرداندن انصارالله یمن به فهرست گرو‌ه‌های تروریستی آمریکا خبر دادند.

دو منبع آگاه به نشریه آکسیوس اعلام کردند که شورای امنیت ملی کاخ سفید با بازگرداندن انصارالله به فهرست «سازمان‌های تروریستی» موافق است، اما وزیر خارجه این کشور با افزایش تحریم‌ها موافقت خود را اعلام کرده است.

جو بایدن کمتر از یک ماه پس از روی کار آمدن، از تعیین گروه انصارلله از سوی دولت ترامپ عقب‌نشینی کرد و استدلال کرد که این اقدام کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن را مختل می‌کند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه، پنجشنبه گذشته گفت: «دولت بایدن از استفاده از تحریم‌ها و نام‌گذاری‌ها علیه رهبران انصارالله یا نهاد‌هایی که در حملات نظامی علیه غیرنظامیان آمریکایی دست دارند، کوتاه نخواهد آمد. واشنگتن همچنان متعهد به رسیدگی به وضعیت اضطراری انسانی در یمن است.»

دولت بایدن، با ادعای دور کردن آمریکا از مداخله نظامی در جنگ یمن مدعی افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای مذاکرات صلح است.

این در حالی است که پیشنهادات آن‌ها صرفاً به سود متحدان سعودی و اماراتی‌شان است و جنبش انصارالله به دیپلمات‌های آمریکایی و ابتکار مذاکرات صلح آن‌ها بی‌توجهی نشان دادند و به جای آن حملات را تشدید کردند.

پس از آن‌که انصارالله حملات کنونی خود را به امارات آغاز کرد، بایدن ماه گذشته به خبرنگاران گفت در حال بررسی بازگرداندن نام انصارالله به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در آخرین روز‌های ریاست‌جمهوری خود نام انصارالله را در این فهرست گنجانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۰۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
لعنت به شرف نداشته آمریکایی‌های تروریست درود بروکلمان یمن
آخرین اخبار