در جریان عملیات تخلیه از افغانستان شمار زیادی از افراد زیر سن بدون خانواده‌هایشان به بریتانیا رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - روزنامه ایندیپندنت چاپ بریتانیا نوشته است:‌ دولت بریتانیا تهیه مسکن ثابت و دائمی برای پناهجویان افغان را به دلیل کثرت شمار خانواده ها کار دشوار و زمان‌ گیر می داند و می‌گوید به کسانی که داخل افغانستان‌اند، توصیه می‌شود به دلیل چالش‌های موجود در تشخیص هویت، فعلا درخواست ندهند.

روزنامه ایندیپندنت نوشته است:‌ از آغاز عملیات تخلیه و انتقال افغانان ‌به بریتانیا تاکنون ۱۲ هزار پناهجوی افغان هنوز در هتل ها زندگی دارند.

شبنم نسیمی، مشاور سیاسی وزیر اسکان مجدد بریتانیا برای افغانان‌ها به  ایندیپندنت گفته است:  تاکنون بیش از ۳۰۰ شورای شهر با اسکان افراد تخلیه‌شده موافقت کرده‌اند. ما همچنان شوراهایی را که هنوز پیشنهاد‌هایی ارائه نکرده‌اند یا آنانی که احتمالا می‌توانند مسکن بیشتری تأمین کنند، ترغیب می‌کنیم تا برای یافتن مسکن همکاری کنند.

در جریان عملیات تخلیه از افغانستان شمار زیادی از افراد زیر سن بدون خانواده‌هایشان به بریتانیا رسیدند و برخی هم موفق نشدند اعضای درجه یک خانواده‌ خود همچون همسر و فرزندانشان را با خود بیاورند. این موضوع اکنون به یکی از اساسی‌ترین دردسرهای پناهجویان تبدیل شده است.

این در حالی است که شماری زیادی از پناهجویان افغان که بیشتر از پنج ماه است در اتاق‌های هتل زندگی می‌کنند و هنوز محل سکونت دائمی ندارند و وضعیت اقامتشان مشخص نیست به مشکلات روحی دچار شده‌اند.

شبنم نسیمی با تأیید این مسأله گفت: از این که بسیاری از این مهاجران به دلیل تجارب ترسناک فرار از کشور و نیز دوری از خانواده‌هایشان شرایط جسمی و روحی مناسبی ندارند، نگرانی بسیاری وجود دارد.

باید گفت که در آمریکا هم اضافه از بیست و هفت هزار افغان  بدون سرپناه زندگی می کنند و مقام های این کشور گفته اند که احتمال دارد تقاضای پناهندگی شمار زیادی از آنان رد شود.

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: بریتانیا ، مهاجرت ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.