معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان گفت:وراث دامدارانی که فوت کرده اند۲سال فرصت دارند تاپروانه چرای متوفی راتعیین تکلیف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -  فقیه گفت: زمانی که یک دامدار دارای مجوز فوت کند، طبق قانون این پروانه به همسر یا یکی از فرزندان منتقل می‌شود.

او می گوید: فرزندان و همسر متوفی ۲ سال بعد از مرگ دارنده پرونده چرای دام فرصت دارند تا عملیات انتقال را انجام دهند؛چراکه درغیر این‌صورت پرونده از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

به گفته معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان فردی که قرار است پرونده به نامش منتقل شود، باید حرفه دامداری داشته باشد، بدان معنا که این فرد باید با عنوان دامدار شناخته شود و تائید مرتعداران همجوار، شورای روستا، دامداران در این زمینه لازم است.

فقیه گفت: اگر هیچ یک از فرزندان متوفی به شغل دامداری مشغول نباشد امکان انتقال پروانه چرای دام به نام آن‌ها وجود ندارد، همچنین باید اقرارنامه‌ای رسمی توسط مجموعه فرزندان و همسر متوفی در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شود و در آن تائید شود که همه اختیارات و مسئولیت پروانه چرای دام متوفی به نام فرزند یا همسر متوفی منتقل می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۴:۰۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام جنگل ۴۰ هکتاری سال ۶۶ به دایی ایم پروانه چرا داده اند حق بقیه وراث چه میشود اگ کسی راه حلی دارد لطفا راهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
کوریوش
۲۳:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
مرتعدار همجوار چون میدونه اگر پروانه باطل شود،به مساحت پروانه خودش افزوده میشود تاییدنمیکند و میگوید دامدارنیس ونمیشناسمش.که همین بلا سر ما اومد و رفتیم برای تمدید پروانه ،خواهرم و پسربرادرم که همجوار بود،برای اینکه پروانه من باطل شود و من دیگه نتوانم دامهایم را به مرتع ببرم و علف بیشتری گیر دامهایشان بیاید و مرتع بجای ۳ تادامدار،۲تادامدار داشته باشه،بدروغ گفتن این آقا دامدار نیس و ما اصلا نمیشناسیمش،در صورتیکه!!!!!!!!!!!!تو کل محل با موتورسیکلت گشت میزدن و همسایه هارا آموزش داده بودن که اگر مامور آمد،شما هم بگویید این آقا دامدار نبوده!!!بیش از ۵۰ملیون فقط خرج کردن وزیرمیزی دادن تا پروانه ماراباطل کنن و همه اداره ها هم یارو یاور آنها بودند و ناحق حکم میدادند که این وسط فقط دیوان عدالت اداری و کارشناسش با عنایت به پروردگار متعال حکم دادن و حق را زیر پانگزاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
کوریوش
۰۸:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
واقعا این قسمتش که نوشته باید به تایید مرتعدار همجوار و روستا برسد و تائید کنن که شما دامداربوده اید مضخرف هس
Iran (Islamic Republic of)
ارشد
۱۴:۱۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
10سال پیش وراث برام وکالت محضری دادند که پروانه بهره‌برداری بنامم کردند هر سال مجوز بنام بنده صادر می‌شد ارسال یکی از وراث ازم سواستفاده کرد نزاشتم ازمرتع استفاده کند این هم وکالت شو پس گرفت امثال اداره منابع طبیعی برام مجوز صادر نکرد می گوید باید مصالحه داشته باشید کل وراث برام مصالحه می دهند به غیر از یکی ،راهکارچیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
کوریوش
۰۸:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
پس بقیه وراث چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
عوض حکیم خانی
۱۹:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
پس تکلیف بقه وراث چی شود
یکی ازوراث صاحب پروانه میشود بقه بچه ها چکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
کوریوش
۰۸:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
احتمالا خودش را تَگِه هندی میبیند که میگوید فقط من زنده هستم
Iran (Islamic Republic of)
عوض حکیم خانی
۱۹:۰۵ ۲۴ تير ۱۴۰۲
پس تکلیف بقه وراث چی شود