مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : اعتبار بخشی به پروانه‌های بهره‌برداری حوزه کشاورزی و هویت بخشی به کسب و کار کشاورزان از جمله اهداف تشکیل اتاق اصناف کشاورزی است که اولین آن در شهرستان قصرشیرین ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- ایرج صفایی در مراسم افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور در قصرشیرین گفت : قصرشیرین با ثبت اولین اتاق اصناف کشاورزی کشور از شهرستان‌های پیشرو است.

به گفته مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از حمایت فرماندار قصرشیرین و همکاری کشاورزان و بهره‌برداران و مدیران جهاد و تعاون روستایی این شهرستان که در کوتاهترین زمان ممکن سه اتحادیه صنفی دامپروری و شیلات، باغبانی و زراعت را تشکیل دادند تا شاهد افتتاح اولین اتاق اصناف کشاورزی باشیم قدردانی می‌کنم و امید است شاهد افزایش تولید و بهره‌وری باشیم.

نظام صنفی نماینده واقعی بهره برداران در بخش کشاورزی است

دبیر نظام صنفی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در ۴۲۰ شهرستان در ۳۲ استان کشور، قصرشیرین اولین شهرستانی است که از تیرماه تا کنون نسبت به ثبت سه اتحادیه صنفی و اتاق اصناف کشاورزی اقدام کرده تا امروز شاهد راه اندازی اولین اتاق در سطح کشور باشیم که در واقع نظام صنفی نماینده بهره برداران در بخش کشاورزی است.

فرزاد امیری گفت: نظام صنفی در واقع به عنوان خادم در مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در خدمت ادارات مربوط هستند تا از حقوق و و منافع اعضا دفاع کنند.

در بحث بیمه تامین اجتماعی افرادی که مشمول نظام قانون صنفی هستند و پروانه صنفی دارند می‌توانند پنج کارگر بیمه کنندکه کشاورز تنها هفت درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و سهم کارفرما نیز در این زمینه معاف است.

شناسنامه دار کردن باغات طبقه مصوبه وزارت جهاد کشاورزی است و از این رو باید مدارک قانونی ارائه شود تا عملیات آن آغاز شود.

قصرشیرین از هر لحاظ چه در جنگ و اکنون پیشرو بود و ما مدیون مردم این منطقه هستیم که باید با خدمت نسبت به آن‌ها ادای دین کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.