فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» روایتگر وطن دوستی و هویت ملی است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بهروز شعیبی کارگردان این فیلم گفت: فیلم «بدون قرار قبلی» سخت‌ترین و ایرانی‌ترین فیلمی بود که ساختم. من از چیز‌هایی در این فیلم حرف زدم که به نظرم برای همه انسان‌های روی زمین مشترک است.

«بدون قرار قبلی» اثری از بهروز شعیبی است که فیلمنامه آن با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است. فیلمی که پس از نمایش در خانه جشنواره (برج میلاد) توانست نظر اهالی رسانه و منتقدان سینما را به خود جلب کند. فیلمی با بازی پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی و صابر ابر که روایتگر حس وطن دوستی و هویت ملی است.

 

مهدی تراب‌بیگی نویسنده این فیلم در همین ارتباط می‌گوید: نویسنده این فیلم هم می گوید؛حسرت یکی از مفاهیم اصلی فیلم بود که به همراه نویسنده و کارگردان به آن پرداختیم. هویت انسان با خاک جغرافیایی خیلی عجین است؛  آدم‌ها مثل درختان می‌مانند نمی‌توانید فردی انسانی را بدون خاک تصور کنید. پیدا کردن این ریشه‌های هویتی برای کسی که مهاجرت کرده می‌تواند نوید و وعده این را بدهد که ریشه هنوز باقی است و باید سراغش رفت.

گبرلو منتقد سینما هم درباره این فیلم گفت:  تماشاگر «بدون قرار قبلی» را با رغبت می‌بیند و حس می‌کند هویت ملی اش را توضیف می کند. فیلم خیلی راحت و جذاب می‌گوید که اگر به هویت خود برگردی سالم‌تری و حالت بهتر است.

در ادامه فیلم کامل صحبت های گبرلو را ببینید:

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.