گویلیان گفت: شکوفایی اقتصاد روستا‌ها با توسعه و رونق بوم‌گردی امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان امروز در مراسم افتتاح یک واحد بوم‌گردی در روستای بلبر از توابع شهر سروآباد با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌های استان،گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهمترین بخش‌های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می‌شود.

یعقوب گویلیان گفت: به دلیل وجود روستا‌های زیاد در کردستان با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعت خاص، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

او می گوید: مجموعه اقامتی روستای بلبر با ۶۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه پلکانی، هفت اتاق و ۲ سالن پذیرایی ساخته شده و ظرفیت اسکان ۴۰ مسافر را در یک شب دارد.

گویلیان گفت: این واحد با ۱۳ میلیارد ریال هزینه که ۱۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی بوده، احداث شده است و برای چهار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در حفظ فرهنگ غنی، میراث فرهنگی منطقه و توسعه گردشگری نقش موثری ایفا کند و امیدواریم استقبال بیشتری برای راه اندازی اقامتگاه‌های سنتی در این روستا و روستا‌های هدف گردشگری استان داشته باشیم.

روستای بلبر هورامان یکی از زیباترین روستا‌های کردستان است که در ۷۰ کیلومتری شهرستان سروآباد قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.