مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ایستگاه پمپاژ بویین بانه زودتر از موعد مقرر وارد مدار بهره برداری شد و در پی کاهش شدید حجم آب سد‌های بانه و عباس آباد، بررسی‌های کارشناسی توسط این شرکت برای یافتن منابع جایگزین حتی به صورت موقت و برای تقویت منابع آبی موجود انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -آرش آریانژاد گفت: با توجه به پیش‌بینی لزوم انتقال آب سد عباس‌آباد به تصفیه خانه موجود، بدلیل کاهش شدید مخزن سد بانه و تکمیل قطعه سوم آبرسانی به این شهر"بطول ۶.۵ کیلومتر لوله ۴۰۰ میلیمتری فولادی" در شهریور ماه سال جاری، احداث ایستگاه پمپاژ اضطراری جزء مصوبات شورای اداری با حضور وزیر نیرو، قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به آغاز بکار ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری شرکت آبفای استان در دی ماه سال جاری، این شرکت نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز شامل چهار دستگاه الکتروپمپ، شیرآلات، اتصالات، لوله فولادی ۴۰۰ میلیمتری، کابل برق و سایر متعلقات مربوطه به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، اقدام کرد.

به گفته او: اقلام خریداری شده با همکاری اکیپ‌های اجرایی شرکت آبفای استان، علیرغم برودت هوا وبارش سنگین برف در محل پروژه، نصب و ایستگاه پمپاژ اضطراری بوئین در مدت زمان چهل روز و در ایام دهه مبارک فجر، در مدار بهره برداری قرار گرفت.

آریانژا د می گوید: این ایستگاه پمپاژ قابلیت برداشت آب ۱۰۰ تا ۱۳۰ لیتر در ثانیه از رودخانه بوئین را داردکه با بهره برداری از آن توان تحویل آب به تصفیه خانه موجود به میزان ۱۰۰ لیتر معادل (۲۵ درصد) آب شرب مورد نیاز ماهانه بانه، ارتقاء یافته و نیز به افزایش ذخیره منبع سد عباس‌آباد برای استفاده بهینه در ماه‌های گرم سال کمک قابل توجهی می‌کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب و فاضلاب ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.