مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: با توجه به اینکه اولویت سازمان نوسازی مدارس، حذف مدارس سنگی است قطعا تا ۲ سال آینده کلاس سنگی در استان نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی قربانی در آیین افتتاح ۱۳۵ کلاس درس در خوزستان که امروز (۱۹بهمن‌ماه) برگزار شد، گفت: نتیجه تلاشی که در چند سال گذشته انجام شد، این بود که سرانه دانش‌آموزی فضای آموزشی در استان خوزستان از ۴.۸ به ۴.۹۶ مترمربع ارتقا پیدا کرد.

به گفته او اکنون در خوزستان ۲۵۰ پروژه نوسازی و توسعه مدارس در دست اقدام بوده  که اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی به این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید:  در صورت بهره‌برداری از این پروژه‌ها، سرانه فضای دانش‌آموزی استان خوزستان در سال آینده به میانگین کشوری یعنی ۵.۲ مترمربع خواهد رسید که اتفاق مبارکی است.

این مقام مسئول گفت: مشارکت بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی خیرین افتخار بزرگی بود که نصیب استان خوزستان شد و رتبه اول کشوری را به دست آوردیم.

قربانی با اشاره به حذف ۳۰۰ کلاس درس سنگی در استان خوزستان، گفت: مشکل عمده‌ای وجود داشت و یک هزار کلاس درس سنگی داشتیم. خوزستان به صورت پایلوت اولین استانی بود که حذف مدارس سنگی را آغاز کرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه می‌گوید:  تا امروز حدود ۳۰۰ کلاس درس سنگی با کلاس‌های مقاوم جایگزین شده است و تا مهرماه ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ کلاس سنگی دیگر نیز حذف خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه اولویت سازمان نوسازی مدارس، حذف مدارس سنگی است قطعا تا دو سال آینده کلاس سنگی در استان خوزستان نخواهیم داشت.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: امروز در سراسر کشور پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در آینده شاهد افتتاح مدارس دیگری باشیم.

به گفته آقارضا فتوحی  استان خوزستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دارد و شاید بیشترین مدارس سنگی نیز در خوزستان وجود داشته باشد.

او گفت: با همت خیرین و مسئولین نوسازی مدارس، امیدواریم سال ۱۴۰۱، پایانی برای مدارس سنگی باشد و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

مشاور اجرایی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در مصاحبه ای گفته بود تا حدود دو سال پیش بیش از یک هزار کلاس سنگی در استان خوزستان وجود داشت. این کلاس‌ها به دو بخش پرخطر و دارای شرایط بهتر تقسیم می‌شوند. دیوارهای کلاس‌های پرخطر فاقد ملات بودند و عمدتا سقف استانداردی نداشتند بنابراین در دو سال اخیر تمرکز ما ابتدا روی استانداردسازی مدارس پرخطر بود.

به گفته محمد مرادی عمده این مدارس یک تا سه کلاسه و در مناطق عشایری و روستایی واقع هستند. از ۵۶۰ کلاس درسی که بازسازی آن‌ها در قالب ۲۸۰ مدرسه در دست اقدام است، ۱۹۰ کلاس به صورت کامل استانداردسازی‌ شده‌اند و بازسازی ۳۷۰ کلاس دیگر نیز در حال اجرا است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.