معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: استقبال از واکسن در بین کودکان ۹ تا ۱۲ سال در استان متوسط است و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته جمیل صادقی فر کودکان ۹ تا ۱۲ سال از یکی از ۲ واکسن پاستوکوک داخلی و سینوفارم تزریق کرده اند.

آمار تزریق واکسن کودکان در شهرستان‌ها متغیر است، به عنوان مثال در آبدانان یک چهارم کل جمعیت ۹ تا ۱۲ سال یعنی ۲۵ درصد واکسن تزریق کرده اند.

تزریق واکسن کودکان ۹ تا ۱۲ سال در هلیلان ۲۳ درصد، بدره ۱۵ درصد و ایلام ۷ درصد است که امیدواریم این آمار ارتقاء پیدا کند و والدین در اسرع وقت کودکان خود را واکسینه کنند.

در این شرایط باید والدین نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند چرا که سویه جدید امیکرون کودکان را در معرض خطر قرار داده و مانند گذشته نیست که نگران کودکان کم سن و سال نباشیم و خطری آن‌ها تهدید نکند.

 در خصوص تزریق سه دُز واکسن کرونا در استان ، تزریق دُز اول ۹۰ درصد، دُز دوم ۸۰ درصد و دُز سوم کمتر از ۳۰ درصد است که در تزریق دُز سوم عقب هستیم و افراد باید هر چه سریعتر اقدام به تزریق کنند.

 تصور نشود افرادی که ۲ دُز واکسن تزریق کرده اند ایمنی آن‌ها کامل است، بخصوص زمانیکه دو یا سه ماه از تزریق واکسن دوم آن‌ها گذشته باشد، میزان آنتی بادی در بدن کمتر شده و افراد نیازمند تزریق دُز سوم هستند تا ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

 این روز‌ها که شیوع کرونا و سویه امیکرون افزایش یافته است در کنار توجه به تزریق واکسن توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

 استفاده از ماسک باید به حداکثر برسد و بیماران پرخطر، افراد دارای بیماری زمینه ای، مادران باردار، افراد دارای فشار خون، دیابت و بیماران خاص وارد تجمعات نشوند و در صورت عدم ضرورت از خانه خارج نشوند و تلاش کنیم اصول مهم بهداشتی را در مواجه با این ویروس بسیار خطرناک که قدرت انتشار آن از سویه‌های قبلی بسیار بالاتر است، رعایت کنیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.