همزمان با تشییع پیکر عباس کلهر، معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در منزل پدر مرحوم، ضمن تسلیت به او، از فداکاری این مربی دلسوز تقدیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - روز دوشنبه همزمان با تشییع پیکر «عباس کلهر» کوهنورد فداکار، بنیامین شکوه‌فر معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور در منزل پدر مرحوم، ضمن تسلیت و تسلی خاطر به او، از ایثار و فداکاری و روحیه ورزشکاری این مربی دلسوز تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار که رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی نیز حضور داشت، لوح تقدیری به همین مناسبت به پدر مرحوم کلهر اهدا شد.

مرحوم عباس کلهر جوان ۳۷ ساله اهل تهران روز چهارشنبه ۲۲ دی به همراه یک کوهنورد دیگر به نام حامد شاه‌حسینی قصد صعود به قله علم‌کوه از مسیر گرده آلمان‌ها را داشتند که به‌دلیل سرمای شدید زمین‌گیر شده و هم‌نورد او مصدوم می‌شود.

او سپس با اورژانس مازندران تماس می‌گیرد و تا رسیدن نیرو‌های امدادی کنار بالین هم‌نوردش باقی می‌ماند تا با استفاده از مهارت‌های امدادی و پزشکی خود مانع از بروز مشکلات بعدی شود.

نیرو‌های امدادی پنجشنبه ۲۳ دی با بالگرد خود را به ارتفاعات علم‌کوه می‌رسانند، اما با پیکر بی‌جان مرحوم حامد شاه‌حسینی مواجه می‌شوند. مرحوم کلهر، اما با وجود اینکه توان فعالیت داشته، در تمام این مدت منتظر نیرو‌های امدادی بوده تا حامد را نجات دهد و به همین علت دچار سرمازدگی شدید می‌شود.

این کوهنورد فداکار که مربی برف و یخ فدراسیون کوهنوردی نیز بود، پس از رسیدن اولین تیم اعزامی سازمان امداد و نجات به دلیل سرمازدگی شدید بی‌هوش می‌شود و در ادامه به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب و عدم امکان پرواز بالگرد، در همانجا جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

پیکر مرحوم عباس کلهر روز دوشنبه در گلزار شهدای مسگرآباد تشییع شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار