مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوار‌های ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن ۷ میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - خشایار باقرپور گفت: با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود، اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید برنامه ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

او می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من که 42ساله هستم بچه چناران مشهد هستم از اول عمرم کار کردم تا الان جز خرج مریضی پدر و مادرم وخرج زندگی خودم یک ریال پس انداز نشده زیر غرض ماندم کجا فرار کنم من با دوتا بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
با سلام خسته نباشین ایننظرات بیخودیه دستتون دردنکنه زحمت بکشین عادلانه خ اپسندانه انجام بشه نه سیخ بسوزه نه کباب خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
شاید منظورش ۷ میلیون خانواده هست وگرنه ۷ میلیون نفر که دروغ وحشتناکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
پس قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
7میلیون خانوار یعنی حدود 28میلیون نفر که خوده بنده و خانواده جزیی از این گروه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
7 میلیون نفر یا 7 میلیون خانواده ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
jh
۱۱:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
دولت بایدیک زمین جند هکتاری رایگان را در اختیار مردم قرار دهد سپس چند دستگاه ماشین الات ساختمان سازی مثلا ده عدد کمپرسی دوعدد بیل مکانیکی دو عدد جرثقیل دوعدد خودش ار خارج ارزان تهیه کندوچند راننده با حقوق ماهیانه برای ان قرار دهد تا پایان ساخت وساز 20 درصد مالیات کارخانه سیمان ویا کوره های اجر پزی را به صورت مستقیم اجر وسیمان مستقیم به ساخت ساز با وسایل وماشین الات خودش حمل کند به محل ساخت سازوهمچنین اهن الات را مستقیم به عنوان مالیات بدون پرداخت یک ریالبه محل ساخت مسکن بیاورد ویا خودش چند کارخانه وکوره اجر پزی مخصوص این طرح بسازد در ضمن هیج چیز وارداتی از مصالح ساختمانی از خارج وارد نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
مسئولین کلاهشونو بذارن بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
چشم مسئولين
آخرین اخبار