سخنگوی هیئت رئیسه مجلس محتوای نشست نمایندگان با وزیر امور خارجه را شرح داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از آخرین وضعیت روند مذاکرات هسته‌ای و مسائل مورد تأکید ایران در مذاکرات گزارش داد.

آقای حسین امیرعبداللهیان گفت که برخی از طرف‌های مذاکره کننده برای ارائه تضمین‌ها ابتدا مقاومت می‌کردند، اما  تأکیدهای هیئت ایرانی باعث شده طرف‌های مقابل برای ارائه تضمین مقاومت کمتری از خودشان نشان بدهند.

به گفته وزیر امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین در پی تضمین حقوقی، سیاسی، اقتصادی و ذاتی از طرف مقابل است و طرف ایرانی تا دریافت تضمین‌های مؤثر این روند را ادامه می‌دهد.


بیشتر بخوانید


آقای امیرعبداللهیان تأکید کرده تضمین‌ها باید گشایش‌های اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شرکت‌های ایرانی داشته باشد.

وزیر امور خارجه گفت رفع تحریم اشخاص، شرکت‌های ایرانی، تاجران ایرانی از مهمترین خواسته‌های هیئت ایرانی در مذاکرات است.

در این نشست غیرعلنی، رئیس مجلس و نمایندگان از مذاکره و توافق‌های انجام شده در چارچوب منافع ملی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و سیاست‌های کلی نظام حمایت کردند.

به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان خواستار «همخوانی تعهدات ایران با تعهدات طرف مقابل» و « اجرای گام به گام ضمانت اجرایی شدند».

موسوی گفت مجلس بر گشایش اقتصادی پس از هر نوع مذاکره و توافق تأکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
لحظه ای تردید نکنیم در قرارداد 25ساله با چین و روسیه جای کمترین شک نیست که آمریکایی که سردار عزیز را در شب تاریک ترور کرد این سردار محبوب خوبان عالم را و مردم مظلوم منطقه را کوچکترین نفعی به ما نمی رساند التماس می کنیم لحظه ای برای گفتگو با آمریکا و دام بی انتهای برجام که ساخته و پرداخته خود غرب هست برای ملت ایران وقت نگذارید و به سرعت حتی با دادن امتیازهای قابل قبول با چین و روسیه کار کنیم و مردم را که تحت بمباران معاندین هستن بخاطر کار با چین و روسیه آگاه کنیم همه رسانه های دوستدار ملت کمک کنن تا مطلب به مردم برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
آقای قالیباف و هییت رییسه و سایرین، مجلسی که عمدا از شفافیت میگریزد جلسه ی علنی و غیر علنی اش چه فرقی دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
با این حساب صد رحمت بر ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
رفع تحریم اشخاص، شرکت‌های ایرانی، تاجران ایرانی از مهمترین خواسته‌های هیئت ایرانی در مذاکرات است؟ ؟ ؟ !!!!!!!!!!!!!
رفع تحریم مردم چی می شه ؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همخوانی تعهدات ایران با تعهدات طرف مقابل؟ ؟
از کی تا به حال طرف های مقابل تعهدات خود را اجرایی کرده اند و با تعهدات ایران هم خوانی داشته است؟ مگر قرار نبود ابتدا آنان جبران مافات کرده و تضمین واقعی دند و راستی آزمایی شوند ؟ حال رسیدیم به هم خوانی ؟ حالا دیگر به مذاکره کننده گان خودی اعتماد ندارند و باید تضمین دهند و راستی آزمایی شوند !!!!!!!!
به خاطر داریم که از شرایط ایران برای مذاکرات رفع تمامی تحریم ها بود ،حال « اجرای گام به گام ضمانت اجرایی شدند» خیلی داغان و فشل هستید !!!!!!!
اجرای گام به گام ، یعنی آنان هر تحریمی که بر می دارند ما امتیازی بدهیم ؟ 1700 تحریم و لغو این مقدار یعنی ما باید کل ایران را دست آنان بسپاریم !!!!!! ؟ یعنی برای گرفتن آنچه حق خودمان است باید معامله پایاپای کنیم و این یعنی آخر کار 1700 تحریم لغو شود و 1700 امتیاز یا تحریم جدید جای گزین شود؟! خخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
اولش گفتین باید تمام تحریمها ورداشته بشه و مذاکره مستقیم با امریکا انجام نمیشه بعد رسیدین به فقط تحریمهای هسته ای و بهترین روش مذاکره مستقیم هست الانم حرف از تضمین میزنید چند روز دیگه اونم ندیده میگیرید دنیا دیگه این روش شما رو شناخته فقط خودتون متوجه نیستین که دقیقا رو هر چیزی که اصرار میکنید دقیقا اول از همه از اون عقب میکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دون‌شک تا زمانی که خواسته‌های کشورمان در مواردی ازجمله رفع کامل تحریم‌ها، ارائه تضمین‌های عینی و اعتباری، راستی‌آزمایی در پروسه رفع تحریم‌ها با پاسخی عملیاتی، منطقی و مشخص ازسوی طرف مقابل مواجه نشود، قطعا خبری از احیای توافق هسته‌ای نخواهد بود. مهار بازی فرامتنی و انهدام تصویرسازی‌های کاذب واشنگتن و تروئیکای اروپایی در مذاکرات وین، در گروی اصرار راهبردی و مؤثر کشورمان بر الزام‌ها و بایسته‌های رفع تحریم‌های ضدایرانی غرب است.

انهدام هندسه تحریم‌های ضدایرانی، شرط لازم برای احیای توافقی محسوب می‌شود که واشنگتن از آن خارج شده و اتحادیه اروپا نیز بی‌تعهدی مطلق خود را نسبت به آن، بارها به اثبات رسانده‌است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
حواستون باشه که رفع تحریم اشخاص مدنظر ملت ایران نیست .رفع تحریم های بانکی و تجاری و اقتصادی ملاک ما هست .پس فردا نیایید بگید چهار نفر رفع تحریم شده دو تا شرکت بی خاصیت رفع تحریم شده .این مد نظر ما نیست
مد نظر ما رفع تحریم فروش نفت و واردات و صادرات ازاد و بدون نیاز به دور زدن و انتقال پول مستقیم بانکی بین المللی افتتحاح حساب بدون مشکل هست .
اگه رعایت نکردید بعد که توافق کردید اگه با اعتراض ملت واجه شدید ناراحت نشید
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۵:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
درود به شرفت هموطن حقی که به اصل مطلب اشاره کردی
آخرین اخبار