رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، ۲ طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان حمیدیه افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - خدارحم امیری زاده می‌گوید: طرح آبیاری تحت فشار در روستای فرسیه در سطح ۲۳۳ هکتار با اعتبار حدود ۵ و ۷ دهم میلیارد تومان و طرح دیگر در روستای عین دو در سطح ۱۰۱ هکتار با اعتبار ۲ و ۷ دهم میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

او  لازمه تجاری شدن بخش کشاورزی را ورود تکنولوژی به این بخش و نگاه اقتصاد محور کشاورزان به کشاورزی دانست و گفت: یکی از این روش‌ها استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بار مالی کشاورز را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان  در حال حاضر در خوزستان ۱۲۶ هزار هکتار تحت آبیاری‌های تحت فشار قرار دارد و  سطح مصوب اراضی امسال استان برای آبیاری تحت فشار، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن اجرا شده است.

این مقام مسئول می‌گوید: اکنون ۲ و ۲ دهم میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی در استان وجود دارد درحالیکه یک و دو دهم هکتار آن در حال بهره برداری است و درصورتی که از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده شود، یک میلیون هکتار باقی مانده نیز قابل استفاده خواهند بود.

امیری زاده  گفت: سهم استان خوزستان از آبیاری تحت فشار تا پارسال به دلیل جذب نشدن اعتبار بسیار کم بود در حالی که در یک سال اخیر علاوه بر جذب صددرصدی اعتبارات، درحال پیگیری برای جذب اعتبارات جدید هستیم.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی، شیلات، عسل و فراورده‌های دامی و شیری در جایگاه نخست کشور ایستاده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.