رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از واردات و ترخیص برنج و نهاده‌های دامی با هدف تنظیم و تامین نیاز مصرفی کشور خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فرآیند بازدید از پروژه‌های کشاورزی استان‌های جنوبی ایران از واردات و ترخیص برنج و نهاده‌های دامی با هدف تنظیم و تامین نیاز مصرفی کشور خبر داد.

محمدجواد عسکری ضمن تشریح اهمیت حل مشکلات و نظارت بر بازار محصولات این حوزه، گفت: حل مشکلات تولیدکنندگان کشاورز در کشت سیب‌زمینی و پیاز از چالش‌های جدی شهر جیرفت در استان کرمان بود که در راستای حمایت و حل این مسئله نیز تصمیماتی گرفته شد.

او گفت: همچنین جشنواره مرکبات با ارائه بخشی از ظرفیت‌های جنوب استان کرمان در زمینه انواع مرکبات در معرض دید مخاطبان قرار گرفت که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به این موضوع مهم توجه کرد.

عسکری گفت: پیگیری‌های لازم در راستای ترخیص و همچنین حمل و ارسال ۲۰۰ هزار تن برنج با هدف تنظیم بازار به نقاط مختلف کشور از دیگر موارد این سفر کاری به استان هرمزگان بود که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام گرفت.

سخنرانی در کنفرانس راه‌های مبارزه بیولوژیک در مقابل بیماری‌های گیاهی و همچنین پیگیری‌ها در زمینه ترخیص و تامین نهاده‌های دامی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در استان خوزستان بود که محمدجواد عسکری به آن اشاره کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، خاک، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آتی وزیر کشاورزی برزیل به ایران، فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات دوجانبه و ارتقای مبادلات تجاری از جمله در حوزه کشاورزی است.

عسکری گفت: طی هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که با مسئولان عالی‌رتبه کشور برزیل انجام شده است در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری، وزیر کشاورزی برزیل به ایران سفر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به برگزاری نشست مشترکی با سفیر برزیل و رئیس اتاق دوستی ایران و برزیل، یکی از برنامه‌های کاری وزیر کشاورزی این کشور واقع در آمریکای جنوبی به ایران را سفر به شهر شیراز عنوان کرد.

عسکری گفت: با توجه به قابلیت‌های منحصربفردی که در استان فارس در زمینه تولید محصولات کشاورزی وجود دارد تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم روابط تجاری مناسبی را در زمینه صادرات و واردات دو کشور فراهم کنیم.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس گفت: افزایش تراز تجاری ایران با کشور برزیل با هدف رونق اقتصادی و مدیریت بخش کشاورزی از اهداف اصلی این سفر سه روزه این مقام خارجی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.