کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، توضیحاتی ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در یادداشتی به قلم عباس نیاوند کارشناس ارشد مسائل سیاسی آمده است:

۱- انقلاب آزمون بزرگ برای مخلصین و مدعیان است.

خیلی از افراد از قطار انقلاب پیاده شدند و خیلی‌ها بر قطار انقلاب سوار شدند و به مقصد رسیدند و رستگار شدند.

۲- انقلاب آغازی دارد، اما پایانی ندارد.

تحول و کمال جز ذات انقلاب اسلامی است عظمت این انقلاب در این است که هرچه جلوتر میروند ناخالصی‌ها را دور ریخته و پاکی وخلوص جلوه گر میشود انتهای انقلاب اسلامی بینهایت است و رسیدن به حقیقت لامتناهی است.

نگاه به انقلاب اسلامی از منظری متفاوت

۳-انقلاب اسلامی، بن بست ندارد، هدف نهایی اش دست یافتنی نیست، چون مفهوم قابل ادراک مادی و عقلی نیست یک واقعیت فرا تصور و ماورای فهم بشری است، اما اهداف واسط و قابل درک مادی و معنوی بشری دارد که جهت حرکت را مشخص میکند؛ نهضت انبیا خصوصا پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) اینگونه است وحقایق قرآن کریم برای نیاز همیشه بشریت در هر زمان و مکانی کافی است، چون هدف نهایی بینهایت است و کمال را در هر زمانی، کامل است.

۴- انقلاب اسلامی حد و مرز، زمان و مکان ندارد وبرای همیشه جهان هستی تداوم دارد و حقیقت انقلاب اسلامی نیاز همه زمانهاست و همچنان در حال تکامل و رشد و پاسخگوی نیاز‌های هر زمان بشریت‌ می‌باشد.

۵-هرچه شرایط برای انقلاب اسلامی سخت‌تر شود بالندگی و رشد آن سریع‌تر و برای هر دوره‌ای حاصل انقلاب اسلامی خاص نیاز آن زمان شکوفا می‌شود.

۶-ممکن است در دوران‌های مختلف جریان حرکت انقلاب اسلامی دستخوش فراز و نشیب قرار گیرد، ولی هرگز پایان نخواهد یافت، چون یک حقیقت فرا مادی است که قاعده حیات وممات مادی بر آن حاکم. نمی‌باشد.

۷-یکی از دستاورد‌ها و نشانه‌های انقلاب اسلامی شهدا هستند که شهدا زنده‌اند؛ حالا حاصل و دستاورد‌های دیگری ممکن است داشته باشد که ما امروز درکش نکنیم وبرای آیندگان قابل استنباط باشد.

عشق واقعی، ارزش حقیقی خلقت و فلسفه وجودی انسان، از ثمرات انقلاب اسلامی است که برای برخی افراد خاص قابل فهم و ثبوت باشد.

انقلاب اسلامی شاید خود عدل، خود آزادی، خودبندگی وعبودیت اللهی، خودحکمت وقدرت نامتناهی کشف شهود حقایق هستی باشد که به فراخور تحمل درک بشر بروز و ظهور کند.

 الف) دستاورد‌های انقلاب اسلامی که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است:

انقلاب اسلامی چه دستاورد‌های نو و بکر که کمتر مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته دارا می‌باشد یا در آینده خواهد داشت:

۱-یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی وجود انسان‌های فوق العاده در زمان خود و ماندگار برای تاریخ بشریت همچون شهید سلیمانی می‌باشد.

۲-یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی آشکار سازی ماهیت پلید دشمنان حق و حقیقت توسط خودشان است که به ناچار در برابر عظمت انقلاب اسلامی قادر به مخفی کردن ماهییت خویش نیستند وبی محابا اعتراف واقرار به جنایت میکنند. این از نوادر روزگار است.

۳-از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی این است که پارادایم قدرت را از زر، زور وتزویر به مهرورزی ودانایی تغییر داده است.
تغییر پارادایم‌ها یکی از تحولات بزرگ تاریخ بشری است و قرن‌ها طول خواهد کشید. بنابراین انقلاب اسلامی تحول آفرین وتغییر دهنده پارادایم است.چقدر پسندیده است اندیشمندان به این موضوع خوب بپردازند.

۴- انقلاب اسلامی تمدن بشری را دستخوش تغییر کردند ومبارزه حق و باطل را عملا به نمایش گذاشته و غلبه مادی و معنوی بر باطل را به ثبت رساندند.

۵-اگر برند مقاومت که خاص انقلاب اسلامی در ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی واجتماعی خوب کار شود وبه همه ابعاد تسری پیدا کند این مدل وبرند جهانی خواهد شد این یکی از آن دستاورد‌های عالی انقلاب اسلامی است (برند مقاومت در همه ابعاد توسعه).

۶- دست یابی به علوم و فنونی که فقط در انحصار استکبار جهانی است و رسیدن به بالاترین سطح فن آوری که لازم دارد از دستاورد‌های است که انقلاب اسلامی را در سطح قدرت جهانی قرار داده است.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دگرگونی‌های بزرگی را در مسیر سعادت بشریت ایجاد نموده است بر همه آزادیخواهان و عدالت خواهان مبارک باد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار