مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت:۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خانه‌سازی در بافت فرسوده استان از محل اعتبارات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهر‌ها پرداخت خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مسعود شریفی گفت: اکنون امکان ثبت‌نام برای تمام افرادی که در بافت‌های فرسوده زمین دارند یا ساکن هستند وجود دارد و تاکنون ۴۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ درحالی‌که چنانچه بافت فرسوده شامل بافت‌های قدیمی، حاشیه‌نشین و غیررسمی باشد حدود ۳۰ درصد شهر کرمانشاه بافت فرسوده است.

به گفته شریفی، این تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد محاسبه می‌شود و بازپرداخت آن هفت ساله است و علاوه بر این در شهر کرمانشاه ۱۰۰ میلیون تومان و در شهر‌های دیگر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از منابع داخلی پرداخت می‌شود.

 متقاضیان باید در سامانه وزارت راه ثبت‌نام و حتی شعبه بانک مورد نظر خود را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند.  این تسهیلات به صورت شناور است و میزان آن براساس استقبال استان‌ها تخصیص پیدا می‌کند؛ متأسفانه در گذشته استقبال از بازسازی بافت فرسوده از سوی شهروندان چندان مناسب نبوده است و امید داریم این تسهیلات جدید مورد استقبال قرار بگیرد و هنوز محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.