روز دوم از چهلمین جشنواره تئاتر فجر؛

پایان ۵۴ شب اجرای نمایش سه ساعته «بانوی محبوب من» در تئاترشهر

روز گذشته، پس از حدود دو ماه اجرای نمایش «بانوی محبوب من» به کارگردانی گلاب آدینه خاتمه یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان - گلاب آدینه از آبان ۱۴۰۰ بجز ایام فاطمیه، نمایش «بانوی محبوب من» را در تالار اصلی تئاترشهر روی صحنه برد. دیشب آخرین اجرای این نمایش با مدت زمان ۱۶۵ دقیقه در بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر اجرا شد.

آدینه هدف خود برای اجرای این نمایش را نیاز مردم به شادی می‌داند. نورا هاشمی، جلیل فرجاد و امیر غفارمنش از جمله بازیگران این نمایش هستند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این اجرای سه ساعته فارغ از هر چیز وجود داشت، توجه به تجهیزات فنی سالن هنگام بالارفتن موسیقی زنده بود که صدای بازیگران به درستی شنیده نمی‌شد.

پایان ۵۴ شب اجرای نمایش سه ساعته
تالار سایه

«مصریه» نمایشی بر مبنای خاطرات واقعی دوست واقعی مادر نویسنده این نمایشنامه، لادن قناد همراه با تغییرات است. این نمایش را دو گروه مختلف کارگردانی کرده اند که هر دو گروه در تالار سایه تئاترشهر آن را روی صحنه بردند.

«مصریه» آسیب‌های جنگ به خانواده و تغییر مسیر زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهد که اکبر آیین از یاسوج و مهدی آشوغ از اندیمشک آن را در دو گروه مختلف کارگردانی کرده‌اند و در بخش غیر رقابتی چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

تالار قشقایی

نمایش «بعضی‌ها را باید دورادور دوست داشت» دیروز به نویسندگی و کارگردانی علی بابایی در بخش رقابتی در تالار قشقایی به مدت پنجاه دقیقه روی صحنه رفت. این نمایش که تاثیرات فضای مجازی روی روابط زناشویی را نشان می‌داد در فضای رئالیستی روایت می‌شد. شخصیت اصلی داستان یعنی سحر فکر می‌کند با مهاجرت می‌تواند رویاهایش را عملی کند، اما ....

نمایش اسانسور نداره

تالار چهارسو

نمایش " آسانسور نداره" اولین تجربه کارگردانی لبخند بدیعی در بخش غیر رقابتی تئاتر فجر است. نمایش نامه را سباستین تیری نوشته و طبق گفته کارگردان بر مبنای شیوه بورلسک ابزرت کار اجرا می‌شود. علی عامل هاشمی، ارسطو خوش رزم از جمله بازیگران این نمایش شصت دقیقه‌ای هستند.

نمایش سالخوردگی

تالار مولوی

" سالخوردگی " نوشته باقر سروش و به کارگردانی آقایان هاشم زاده و جباری به عنوان تئاتر برگزیده جشنواره تئاتر کردستان به بخش رقابتی تئاتر فجر راه یافت. موضوع این نمایش اقتباسی از " لیرشاه" شکسپیر است. این نمایش که در مدت زمان ۹۰ دقیقه در دو سانس در تالار مولوی روی صحنه رفت به مشکلات تقسیم دارایی بین پدر و سه فرزند دختر می‌پردازد.

نمایش یک ماه هزار آسمان
برج آزادی

نمایش " یک ماه، هزار آسمان" به نویسندگی و کارگردانی حمید ابراهیمی هر شب در برج آزادی به مدت ۸۰ دقیقه از ساعت ۱۸ روی صحنه اجرا می‌رود. این نمایش درباره یک شهید مدافع حرم است که خودش و هم رزمانش مفقودالاثر شده اند. با یافتن یکی از نامه‌هایی که این شهید برای همسرش نوشته پیکر وی و دوستان رزمنده اش از طریق نجوم پیدا می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.