حدود پنج هزار مترمربع از حریم ۶۰ متری سواحل شهرستان تنکابن امروز دوشنبه ۱۹ بهمن با حضور مسئولان این شهرستان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوانحیدری رئیس اداره منابع طبیعی تنکابن گفت: پنج هزار متر مربع از حریم ۶۰ متری سواحل این شهرستان که مربوط به دو نهاد دولتی است امروز با حضور میدانی مسئولان محلی آزاد شد.

شهرستان تنکابن بیش از ۲۵ کیلومتر نوار ساحلی دارد که حدود ۱۹ کیلومتر آن آزاد شده و حدود ۵ کیلومتر از نوار ساحلی این شهرستان همچنان در تصرف اشخاص حقیقی و ۴۹۲ متر نیز در تصرف نهاد‌های دولتی است.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی تنکابن، با تهیه نقشه کاداستر، مشخص شد در مجموعه زیرپوشش این اداره ۶ مورد تصرف غیرمجاز دستگاه‌های دولتی به مساحت ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که تلاش می‌شود  آزادسازی این زمین‌ها براساس زمان بندی تعیین شده انجام شود.

حجت الاسلام رئیسی دهم بهمن ماه در سفری که به گیلان داشت به همه دستگاه های اجرایی دولتی ۲۰ روز مهلت داد تا نسبت به آزادسازی حریم ساحل اقدام کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
چه فایده . بعد از رفع تصرف ، سواحل را تحویل زمین خوار بزرگ یعنی شهردای میدهند که با شناختی که داریم خود شهرداری با اختصاصی کردن ساحل و کمپ های به اصطلاح اسکان مسافر مبادرت به دریافت هزینه از مراجعان خواهد کرد . باید خطوط را برای شهرداری ترسیم نمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
منابع طبیعی که یالهاست خوابیده وهیچ خبر ازحریم ۶۰ متر ساحل را نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بدادسواحل که به دست اهالی محل تصرف عدوانی شده برسیدکه اصلا حریم ۶۰ متر را رعایت نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گرونی را هم از بین ببرید ساحل چیه؟ ما هرروقت شما رفتیم جا برا نشستن داشتیم -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
۳۰ سال پیش خود دریا سواحلش را تا حدی آزاد کرد آب بقدری پیشروی کرد که بیشتر ویلا ها رفتند زیر آب حالا هم که بیشتر از آن موقع ساحت و سار شده و میشه چی آزاد شده انچنان برجهایی در کنار ساحل ساخته شده ومیشود که حد ندارد بخصوص در شهر شهسوار . یادم میاد همیشه وقتی جاده چالوس یا هراز رو می امدیم نزدیک شهر دریا معلوم میشد حالا چی باید سوراخی گیر بیاری تا بتونی دریا رو ببینی و چند سالی هم میشه که آب دریا عقب رفته و دوباره سود جویان زمینهای خودرا حال فاصله ۶۰ متری با دریا پیدا کرده با اعمال نفوذ از پول و قدرت با ساختن یک انباری یک متری میخواهند جواز ساحت رو بگیرند وساخت و ساز کنند . آزاد سازی یعنی اینکه ساحل باید تا جاده برسد و تمام ساحل ان موقع است که آزاد شده . به امید که روزی خود طبیعت انتقامش زا از این انسان های خود خواه بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
همه نمایشی هست خود خبرنگارها بیان ببین راهی به دریا هست ؟ اون برجها که نمیتونن خراب کنند همون کوچه های قدیمی که از قبل بود هیچ تغییری نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بابا بازم دارن فیلمتون میکنن چرا هیچ خبرنگاری نمیره ببینه داستان چیه عزیز من ساحل که آزاد بود همیشه بود ولی داستان اینه که راه ورود به ساحل وجود نداره یعنی شما کیلومترها ساحل آزاد شده دارید ولی بازهم مردم نمیتوانند از آن بهره ببرند باید مثل دوره شاه 1 کیلومتر ساحل جز سرمایه ملی محسوب بشه تا ساحل قابل استفاده باشه الان شما برید و ببینید آیا امکان ورود به ساحل دریا وجود داره یا نه در واقع دارن سر همه کلاه میزارن چون نهایتا باز هم ساحل مال خودشونه و امکان دسترسی به ساحل وجود نداره چون تمام جاده ها و خیابانها منتهی به دریا رفته در اختیار چند مالک اطاف ان یعنی هر 10 تا مالک دور املاکشون و جاده داخل ان دیوار کشیدن و امکان دسترسی به ساحل وجود نداره حالا شما هی خبر بزن ساحل آزاد شد بابا برید ببینید مردم از کجا میتونن به ساحل دسترسی داشته باشند جاده ایی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
خیلی زحمت کشیدید
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۰۶:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ساخت و سازهای شیک و ساختمانهایی زیبا و بلند مرتبه و مجتمع های تجاری بزرگ و تفریحی و مجتمع های پزشکی و درمانی و هتل های زیبا در خارج از محدوده شصت متر به زیبایی و پویایی هر چه بیشتر سواحل شمال و جنوب و جزایر و دریاچه سدها کمک میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا کجا آزاد شده؟ تمام ورودی های ساحل که به بهونه کرونا بستست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پس ازاد سازی سواحل ساحلی سلمانشهر چه میشه .از کلار اباد تا اسپچین بیشتر جا اشغال شده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
شما بگو صد هزار ؟
آمار ساختن کاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
در این بین نهادی، مرجعی، رسانه‌ای نگفت چه کسی وچه نهادی با چه مجوزی اجازه این ساخت وسازها را داده؟ بالاتر از این، چه کسی مسئول این حیف و میل در بیت المال است!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
دلم برای مردمی می سوزه که تا حالا رنگ شما رو ندیدند باید برنج۹۰هزارتومنی بخرند اون وقت آقایون دنبال آزاد سازی سواحل هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
کی ایران از دست دلال ها آزاد می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۲۰:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
از دست ارگانهای دولتی آزاد میکنید تا مثل خصوصی سازی هااقا زادها هاپولی کنن.اگ راست میگید با اقازادها نیز برخورد کنید .بازم شد نزدیک ۲۲ بهمن و تبلیغات شما اگر صادق هستید و دنبال عدالت ،بادانه درشتهای اقتصادی و مفاسدشان برخورد کنید