پسکوف:

از دیدار پوتین و مکرون نمی‌توان انتظار بسیاری داشت

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد با وجود اینکه رئیس‌جمهور فرانسه یکی از اعضای اتحادیه اروپاست، اما نمی‌توان تنها از یک دیدار انتظار زیادی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دیمیتری پسکوف» در خصوص دیدار «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل مکرون» امروز (دوشنبه) اعلام کرد کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) توقعی ندارد پس از دیدار دو رئیس‌جمهور تغییرات تعیین‌کننده‌ای در رابطه با وضعیت متشنج اروپا بر سر اوکراین ایجاد شود.

براساس گزارش اسپوتنیک سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در جواب خبرنگاران که درخصوص دیدار روسای جمهور این کشور با فرانسه از او سوال پرسیده بودند، گفت: «امانوئل مکرون، رئیس جمهور کشوری است که عضو اتحادیه اروپاست و این مهم است. اما شرایط به قدری پیچیده است که نمی‌توان انتظار تغییرات قاطعی را در یک جلسه داشت. اما خود مکرون به پوتین گفته است که ایده‌هایی برای یافتن گزینه‌های بالقوه برای کاهش تنش در اروپا ارائه خواهد کرد.»

اخیرا در غرب و در کی‌یف نگرانی‌ها درباره تدارک ادعایی مسکو برای حمله به اوکراین افزایش پیدا کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اظهارات را تشدید تنش پوچ و بی‌اساس خوانده و تاکید کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حملات ساختگی از سوی ارتش اوکراین علیه خود به عنوان بهانه‌ای برای تهاجم بیشتر به اوکراین است. در همین راستا «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و مکرون اعلام کردند برای کاهش تنش‌ها میان ناتو و روسیه به این کشور سفر خواهند کرد.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند لیز تراس، وزیرخارجه انگلیس ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) به مسکو می‌رود. وزیر خارجه انگلیس پیشتر مدعی شده بود که سازمان اطلاعات آمریکا شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مسکو قصد دارد به اوکراین حمله کند. با این وجود نه آمریکا و نه متحدانش شواهد خود را ارائه ندادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار