سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان گفت: دبستان‌ها، پیش دبستانی و مهد‌های کودک در شهر‌های با وضعیت قرمز در استان اصفهان تا ۱۰ روز غیرحضوری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - شاهین شیرانی امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین راه برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

هم اینک ۸۰۰ بیمار کرونایی در مجموعه بیمارستان‌های تخت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که حاکی از ۲برابری بیماران نسبت به روز‌های قبل از شروع موج ششم است و تعداد فوتی‌ها نیز به صورت جزیی افزایش داشته است.

البته آمادگی در مجموعه علوم پزشکی اصفهان برای ورود این موج وجود دارد و تمهیدات لازم در خصوص تامین تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و تخت بستری برای شیوع بیماری پیش‌ببنی شده است.

به گفته او در شهرستان‌های نارنجی نیز بر حسب مورد بر اساس میزان ابتلای دانش‌آموزان در مورد تعطیلی مدارس با نظر آموزش و پرورش و بهداشت شهرستان اقدام خواهد شد.

فعالیت مکان‌های سربسته مثل سینماها، سالن‌های نمایش و تئاتر، استخرها، رستوران‌ها و امثال آن در شهرستان‌های قرمز حداکثر با ۴۰ درصد ظرفیت و در شهر‌های نارنجی با ۶۰درصد ظرفیت به شرط رعایت شیوه‌نامه‌ها و احراز واکسیناسیون امکان پذیر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان اصفهان می‌گوید اجرای محدودیت‌ها بر اساس مدیریت هوشمند کماکان ادامه خواهد داشت و تصمیم گیری در خصوص اعتکاف نیز بر اساس نظر کمیته معنوی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.