رئیس مجلس شورای اسلامی خبر اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه در سال بعد برای خانواده شهدا را رد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- محمد باقر قالیباف سخنان  یکی از نمایندگان که در صحن علنی گفته بود ۴۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای خانواده شهدا در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده را رد کرد.

قالیباف گفت این سخنان را باید اصلاح کنم که این رقم کل درخواست بنیاد شهید جهت اجرای قانون جامع ایثارگری و بحث‌های تملک، سرمایه‌ای و پروژه های عمرانی و فرهنگی بوده است.

به گفته قالیباف، این میزان بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی فقط برای خانواده شهدا نبوده و هنوز هم در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است.

رئیس مجلس دلیل این توضیحات را جلوگیری از حاشیه سازی برای خانواده شهدا و تخصیص ۴۰ هزار میلیارد برای آن‌ها عنوان کرد.

رحمت الله نوروزی در صحن علنی مجلس و در مخالفت با اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان  و مستثنی شدن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفته بود ما مخالف حمایت از خانواده شهدا نیستیم و در بودجه ۱۴۰۱ و در کمیسیون تلفیق ۴۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آن‌ها مصوب کرده ایم.

این طرح با هدف مسثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح شده بود.

پیش از این، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا بخشی از گروه های مستثنی از قانون یاد شده بودند.

بر اساس تبصره ۱ این قانون، «مقامات مذکور در ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰٪) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند».

بر مبنای طرح اصلاحی جانبازان بالای بیست پنج درصد، آزادگان بالای ۳ سال و رزمندگان بالای ۵۰ ماه جبهه و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار