جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش سه برابری میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های مشهد خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - ایوب توکلیان گفت: هم اکنون میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به نسبت ۲ هفته گذشته رشد سه برابری داشته است. 

به گفته او، از ۲ هفته قبل آمار مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش سرپایی افزایش محسوس و چشمگیری داشته که نشان می‌دهد سویه اومیکرون در قدرت تکثیر، سرایت و انتشار بسیار بالای بیماران کرونایی نقش داشته است.

او گفت: فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران در بیمارستان‌ها و همچنین، جداسازی بیماران تنفسی و غیرتنفسی سرپایی با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در میان مراجعه‌کنندگان صورت گرفته است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران بستری با همکاری اورژانس ۱۱۵ در تمامی بیمارستان‌ها توزیع مناسب شدند تا ازدحام در بیمارستان‌های اصلی و کمکی دانشگاهی کرونا ایجاد نشود؛ و تقسیم بیماران در هر بیمارستان متناسب با ظرفیت و گنجایش آن مرکز درمانی صورت پذیرفته تا با انبوهی از بیماران کرونایی در یک بیمارستان خاص مواجه نشویم.

توکلیان گفت: تقسیم‌بندی بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌ها کمک بزرگی هم در حوزه آموزش و هم حوزه درمان شده تا ضمن درمان مؤثرتر و اثربخش‌تر بیماران مبتلا به کرونا، شاهد آسیب دانشجویان و رزیدنت‌ها در بیمارستان‌های آموزشی درگیر کرونا نباشیم.

او گفت: در هفته‌های پیش‌رو از حضور در هر نوع تجمعی به‌شدت خودداری شود، به خصوص اجتماعات غیرضروری و خروج از منزل تنها برای انجام کار‌های ضروری باشد و در کنار جدی گرفتن این موضوع باید نسبت به دریافت هر چه سریع‌تر دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرد و همچنین تداوم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داد.


انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.