آلبرتو فرناندز، رییس جمهور آرژانتین پس از گفتگو با همتای چینی خود از همکاری با پکن در زمینه توسعه جاده ابریشم خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- چین و آرژانتین پس از دیدار روز گذشته میان روسای جمهور دو کشور یعنی شی جین پینگ و آلبرتو فرناندز متعهد شدند همکاری‌های اقتصادی عمیق تری در رابطه با توسعه جاده ابریشم و گسترش زیرساخت‌های استراتژیک داشته باشند.

به گفته دوویچه وله، روسای جمهور چین و آرژانتین در این دیدار یک توافقنامه همکاری پنج ساله در زمینه اقتصادی، توسعه زیرساختی و همکاری‌های دو جانبه در مورد محصولات کشاورزی با یکدیگر به امضا رساندند.

این قرارداد که در حاشیه بازی‌های المپیک زمستانی در پکن به امضا رسید به گفته مقامات برای آرژانتین از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این کشور آمریکای جنوبی به شدت نیازمند بهبود شرایط اقتصادی خود در دوران همه گیری کرونا و پس از آن است.

به موجب این توافقنامه که روز گذشته به امضای دو رییس جمهور چین و آرژانتین رسید، دو کشور متعهد شدند در زمینه توسعه راه آهن، بنادر و بزرگراه‌ها در سراسر جهان با یکدیگر همکاری‌های گسترده داشته باشند.

رییس جمهور چین پس از امضای این توافقنامه تاکید کرد: پکن تمایل دارد فرصت‌های توسعه اقتصادی را با آرژانتین به اشتراک بگذارد و به گسترش صادرات و ارتقای صنایع کلیدی در هر دو کشور بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار