رئیس‌جمهور فرانسه قبل از سفر امروز خود به روسیه با رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگویی ۴۰ دقیقه‌ای درباره موضوعات مختلف از جمله بحران اوکراین با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی رایزنی کرده است. رئیس‌جمهور فرانسه قرار است امروز، دوشنبه به مسکو، پایتخت روسیه سفر کند.

به گزارش الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد مکرون و بایدن در این تماس تلفنی بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید و درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارندگی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفت‌وگو کردند.

در بیانیه کاخ سفید همچنن آمده است که بایدن حمایت بی‌دریغ خود را از امنیت رژیم اشغالگر قدس اعلام و تجدید سیستم گنبد آهنین در سرزمین‌های اشغالی را ابراز کرد.

کاخ سفید افزود مکرون و بایدن درباره سایر چالش‌های جهانی از جمله احتمال تجاوز نظامی روسیه به اوکراین صحبت کردند.

طبق گزارش رویترز، رئیس‌جمهور فرانسه همچنین روز شنبه نیز در مکالمه‌ای تلفنی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس به بحث درباره مناقشه اوکراین پرداخت.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه در این باره اعلام کرد که مکرون و جانسون در این مکالمه تلفنی با اشاره به تنش کنونی در اوکراین، بر حفظ مکالمه با هدف کاهش تنش تأکید داشتند.

وزیر خارجه اوکراین مدعی شده است که جامعه بین‌المللی از کی‌یف حمایت می‌کند و نباید پیش‌بینی‌ها درباره اقدامات روسیه را جدی گرفت.

در حال حاضر پس از تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به ارسال تسلیحات به کی‌یف کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار