سالانه حدود ۷۰ هزارتن انواع کود‌های شیمیایی برای کشاورزان استان همدان تأمین و بین آن‌ها توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از تشکل‌های گسترده و فعال اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در امور تولید، تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و خرید و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی کشور است.

بهروز الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۷۷ کارگزار فعال در ۱۰ شهرستان استان کود شیمیایی بخش کشاورزی را تأمین و بر اساس سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

او گفت: به طور میانگین سالانه مقدار حدود ۷۰ هزارتن انواع کود‌های شیمیایی برای استان تأمین، تدارک و توزیع می‌کند، افزود: این مقدار۹۰ درصد کود شیمیایی مصرفی کشاورزی استان را شامل می‌شود.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در سال گذشته مقدار ۸۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع کود شیمیایی تأمین، تدارک و توزیع کرده است که از این مقدار کود شیمیایی وارده به انبار‌های سازمانی و انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان مقدار ۷۶ هزار و ۹۱۵ تن کود شیمیایی ازته، سه هزار و ۷۹۰ تن کود شیمیایی فسفاته و چهار هزار و ۹۹۵ تن کود شیمیایی پتاسه بوده است.

او گفت: برنامه کودی استان همدان در سالجاری نیز ۹۹ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه است که شامل ۷۲ هزار تن ازته، ۲۱ هزار تن فسفاته و ۶ هزار تن پتاسه است.

این مسئول گفت: از این مقدار تا کنون حدود ۷۱ هزار تن کود شیمیایی ازته، شش هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی فسفره و چهار هزار ۳۰۰ تن کود شیمیایی پتاسه تأمین و تدارک و مقدار ۶۷ هزار تن از آن در بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شده است.

الیاسی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی کود شیمیایی، اقدام به عقد قرارداد با شرکت‌های تولیدی کرده و کود‌های شیمیایی تولیدی پس از آنالیز کمی و کیفی، در صورت تائید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.