خلیلیان گفت: سعی داریم با تشکیل کارگروهی ظرف ۶ ماه آینده بخش قابل توجهی از صنایع فعال و نیمه فعال تولیدی خوزستان را فعال نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان این سخنان را در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد.

او گفت: بدین ترتیب واحد‌های تولیدی موجود در استان در کارگروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

به گفته خلیلیان برخی از این واحد‌های تولیدی فعال بوده و فقط نیازمند تامین مواد اولیه هستند و بخشی دیگر نیازمند نقدینگی هستند که بانک‌ها اعلام کرده اند آمادگی تامین آن را دارند.

استاندار خوزستان گفت: هر یک از این صنایع مشکلاتی هستند و برخی نیز در تملک بانک قرار دارند و تعطیلی شده اند که باید هر چه سریعتر فعال شوند.

این مقام مسئول افزود: انتظار می‌رود با تشکیل‌ کارگروه‌ها صنایع فعال و نیمه فعال مجددا به چرخه تولید بازگردند، تا با رفع مشکلات شان برای تعداد زیادی از افراد نیز اشتغال ایجاد شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ۷۷۳ واحد در خوزستان فعال هستند که ۳۹۴ واحد صنعتی در شهرک‌های استان غیر فعال هستند.

پس از کارزار فشار حداکثری از سوی حکومت آمریکا و همچنین ضعف مسئولان پیشین در مدیریت صنایع، بسیاری از واحد‌های تولیدی با رکود مواجه شدند، که انتظار می‌رود با اقدامات جدی دوباره فعال شوند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.