وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید که بانک جهانی بخش صحت را سیاسی نسازند.

باشگاه خبرنگاران جوان - طالبان می‌گویند که فعالیت ده‌ها مرکز تداوی کرونا که مسئولیت تمویل آن را جهانیان به عهده داشت متوقف شده است.

وزارت صحت عامه حکومت طالبان می‌گوید از جمله ۳۷ مرکز صحی که بانک جهانی مسئولیت آن را تا سال ۲۰۲۴ بدوش گرفته بود ۳۲ مرکز از فعالیت باز مانده‌اند.

عبدالباری عمر، معین وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید در حال حاضر صرف شفاخانه افغان-جاپان در کابل و مراکز تداوی کرونا در ننگرهار، هرات، کندهار و هلمند فعال اند.

معین وزارت صحت عامه طالبان امروز در صحبت با یک رسانه خصوصی گفت اگر کمک صورت نگیرد این مراکز هم امکان دارد مسدود شوند.

وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید: «ما از جهانیان به خصوص بانک جهانی می‌خواهیم که بخش صحت را سیاسی نسازند در حالی‌که انتشار کرونا به گونه روزافزون افزایش می‌یابد.

اینجا آن‌عده از شفاخانه‌ها که آن‌ها اکمال می‌کردند امکان دارد مسدود شوند و ما هم نمی‌توانیم چیزی بکنیم چون در این‌جا کدام بودجه برای این پروژه مشخص نشده و در وزارت مالیه کدام کود خاص وجود ندارد که بتوانیم این ۳۷ شفاخانه را درست اکمال و تمویل کنیم.»

عبدالباری عمر هرچند از موارد جدید ابتلا به کرونا معلومات نداد ولی گفت که در چند روز اخیر انتشار کرونا در افغانستان افزایش نسبی دارد

براساس آمار وزارت صحت عامه تاکنون ۱۶۶ هزار نفر در افغانستان به کرونا مبتلا شده و تقریباً هفت هزار نفر از بیماران جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: صحت ، کرونا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.