زارع وامرزانی گفت: پنج طرح در زمینه تامین و افزایش امکانات حوزه آبرسانی به ارزش ۲۵۶ میلیارد ریال در دهه فجر در حال افتتاح و آغاز عملیات اجرایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - بهروز زارع وامرزانی مدیر آب و فاضلاب دامغان گفت: سه طرح دهه فجر امسال در دامغان با ۲۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که شامل حفر و تجهیز چاه و توسعه شبکه بخش آباد و اجرای خط انتقال با اعتبار چهار میلیارد ریال و حفر و تجهیز چاه دیباج، حصارکشی و اجرای خط انتقال با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال است.

همچنین در دهه فجر امسال، آزمایشگاه کنترل کیفی با اعتبار ۸ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

عملیات اجرایی مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و خط انتقال مجتمع سرکویر به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال و حفر چاه شماره ۲ شهید اکبرزاده، تجهیز چاه، حصارکشی و اجرای خط انتقال با اعتبار ۲ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

 با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و کاهش میزان آب‌های سطحی، چشمه و قنات ها، منابع تامین آب آشامیدنی کاهش داشت که به منظور جلوگیری از کمبود آب باید صرفه‌جویی و مصرف بهینه را در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایرنا، ۶۰ هزار اشتراک آب و یکهزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب شهری فعال در دامغان وجود دارد. آب آشامیدنی شهرستان از سه مسیر چاه و چشمه‌سارها، تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های بالادست تامین می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.