مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: ۳۱ کانون خادمیاری مشاوره در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  رضا آذریان گفت: کلینیک‌های تخصصی روان‌شناسی و مشاوره مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی شامل کلینیک حرم مطهر واقع در صحن پیامبر اعظم (ص) در مجاورت باب الهادی (ع) ویژه زائران، کلینیک غدیر در مجاورت حرم مطهر برای زائران و مجاوران، کلینیک بعثت در بلوار بعثت ویژه کارکنان و مجاوران و همچنین کلینیک زائرسرای رضوی ۴ مرکزی است که خدمات تخصصی مشاوره در آن‌ها ارائه می‌شود.

مشاوره‌های زوج و خانواده، کودک و نوجوان، تربیتی، اختلالات بالینی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره حقوقی، شغلی و تحصیلی و حوزه روان‌سنجی، مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این کلینک‌ها است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار خدمت تخصصی روان‌شناسی و مشاوره به زائران و مجاوران بارگاه امام هشتم در کلینیک‌های تخصصی آستان مهر رضوی ارائه شده است.


بیشتر بخوانید




او گفت: در مدت یک‌سال اخیر، برنامه‌های پژوهشی و حرفه‌ای متعددی نظیر برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای و دوره‌های تخصصی، به ویژه برگزاری سه دوره مدرسه فصلی روان‌شناسی اسلامی با حضور اساتید ملی، به کارنامه علمی این مرکز افزوده شده و با کسب مرجعیت علمی و حرفه‌ای و ایجاد سرمایه اجتماعی، مورد توجه و استقبال مجامع نخبگان قرارگرفته است.

فعال شدن ۳۱ کانون خادمیاری روان‌شناسی در استان‌ها
به گفته وی، از سال ۹۹ و با ابلاغ سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، که در آن بر حمایت از مناطق کم برخوردار تاکید شده است، مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی نیز با مشارکت خادمیاران و خیران، توسعه فضا‌های خدمت خود در سراسر کشور را دنبال کرد و توانست با مشارکت اعضاء هیات علمی و روان‌شناسان و مشاوران سراسر کشور، اقدامات مهمی انجام دهد.

آذریان گفت: فعال‌سازی ۳۱ کانون خادمیاری مشاوره، روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی در تمامی استان‌های کشور و توفیق ارائه خدمت بیش از ۸۰ هزار ساعت مشاوره به افراد کم برخوردار جامعه از دستاورد‌های این حوزه بوده است. همچنین با مشارکت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موفق به توسعه پایگاه‌های مشاوره‌ای در ۳۰ نقطه کشور با همکاری خادمیاران و خادمین علمی استان‌ها شده‌ایم.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.