رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در هفته منتهی به شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، تعداد موارد ابتلا به کرونا نسبت به هفته قبل از آن با ۴۷۵ درصد افزایش به ۵ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  سید محمد هاشمی شهری در جمع خبرنگاران گفت: شعله‌های امیکرون روز به روز زبانه می‌کشد و در هفته منتهی به شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ تعداد موارد مثبت جدید به نسبت هفته قبل از آن با ۴۷۵ درصد افزایش به ۵ هزار و ۹۲۳ نفر رسید که تعداد موارد مبتلا به کرونا ۴ هزار و ۸۸۹ نفر بیشتر از مدت مشابه در هفته قبل ازآن است.

سید محمد هاشمی شهری ادامه داد: همچنین تعداد موارد بستری نیز ۲۵۰ درصد افزایش داشته است وموارد فوت نیز در هفته منتهی به شنبه ۱۶ بهمن ماه نسبت به هفته قبل از آن ۷ نفر افزایش داشته است.

وی گفت: وضعیت استان به لحاظ رنگ بندی در بروز رسانی مورخ ۱۶ بهمن ماه وزارت بهداشت، شهرستان نیمروز در وضعیت آبی و ایرانشهر و بمپور و نیکشهر در وضعیت نارنجی و سایر شهر‌ها در وضعیت زرد هستند.

هاشمی با بیان اینکه در تابستان و همزمان با موج قبلی ویروس کرونا با مشارکت هم استانی عزیز در تزریق دز دوم واکسن کرونا بسیاری از مردم از خطرات دلتا درامان ماندند گفت: با توجه به اینکه هم اکنون میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح استان ۱۹ درصد است نیازمند مشارکت بیشتر مردم در تزریق دز سوم می‌باشیم.

وی ادامه داد: از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم تا در صورتی که تاکنون نسبت به تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی و یا پایگاه‌های منتخب واکسیناسیون مراجعه و با توجه به سرعت همه گیری سویه امیکرون علاوه بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مورد تاکید است.

 تزریق بیش از ۳۱۸ هزار دز سوم در سیستان و بلوچستان

وی از آمادگی مراکز بهداشتی درمانی برای پذیرش احتمالی بیماران کرونا خبر داد و گفت: آمار واکسیناسیون در استان آمار غیر قابل قبولی است که مردم باید برای حفظ سلامتی خود حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر هاشمی ادامه داد: تاکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۵۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد تنها ۳۱۸ هزار و ۲۶۷ نفر دز سوم را تزریق نموده اند

دکتر هاشمی همچنین ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در گروه دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز ۵۶۷ هزار و ۲۵۱ دز می‌باشد

وی با بیان اینکه تعداد بیماران تنفسی بستری در مراکز درمانی سطح استان نیز افزایش داشته است گفت: درحال حاضر ۱۲۵ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند که بر اساس آزمایشات انجام شده ابتلای ۳۹ نفر از آنان به کرونا قطعی است

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ مورد فوتی در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته ایم که با فوت این عزیزان تعداد کلّ موارد فوت ناشی از بیماری در سیستان و بلوچستان به ۲۶۷۵ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه موج جدید با سویه امیکرون در حال اوج گرفتن در سطح استان می‌باشد گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای امیکرون این سوش به نظر می‌رسد خطرناک‌تر از دلتا باشد و نباید گول میزان پایین بیماران بستری و بدحال را بخوریم و چند روز آینده قطعا با حجم بسیار بالایی از مراجعات به مراکز درمانی مواجه خواهیم بود و کودکان، افراد سالمند، بیماران خاص، مادران باردار و ... با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون در امان نخواهند بود

هاشمی افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون می‌توانیم در مقابل این سوش ایمن باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار