عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت لازم است مرکزی برای ارزیابی و پایش وعده‌های تحقق یافته مدیران در حوزه‌های مختلف شهری ایجاد شود.

تجملیان گفت: همه انسان‌ها در پیشگاه خداوند متعال در برابر چهار چیز مسئولیت دارند، اول اقداماتی که انجام داده اند، دوم اقداماتی که می‌توانستند انجام دهند و ندادند که با عنوان ترک فعل از آن یاد می‌شود و باید گفت میزان خسارت‌هایی که به کشور به دلیل ترک فعل مدیران و مسئولان وارد شده به مراتب بالاتر از خسارت‌های ناشی از انجام اقدامات نادرست بوده است.

او گفت: همچنین انسان‌ها در برابر حرف‌هایی که میزنند و قول‌ها و وعده‌هایی که می دهند نیز مسئول هستند و بر همین اساس در آیه دو سوره الصف آمده است: یاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۲﴾اى کسانى که ایمان آورده‏ اید چرا چیزى مى‏ گویید که انجام نمى‏ دهید (۲) کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳﴾نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد امروزه یکی از بزرگترین آفت‌های کشور دادن وعده‌هایی است که عملی نمی‌شود و اعضای شورای شهر نیز به عنوان نماینده مردم و مقام مسئول باید به گفته‌های خود توجه داشته و وعده‌ای ندهند که قابل پی گیری نبوده و سبب ناامیدی و بی تفاوتی مردم شود.

تجملیان گفت: مسئولیت چهارم مردم نیز در برابر حرف‌هایی است که باید می‌زدند و نزدند.

او گفت: به همین منظور من پیشنهادی مبنی بر تاسیس مرکزی با عنوان ارزیابی و پایش تحقق وعده‌های مسئولان و مدیران شهری دارم که این مرکز دارای وبگاه اختصاصی بوده و وعده‌های مسئولان را با نام خود آن‌ها و تاریخ مربوطه و سند و مدرک لازم ثبت نموده و تحقق یا عدم تحقق وعده‌ها را نیز رصد نماید.

تجملیان گفت: چنین مرکزی می‌تواند به خوبی گزارش وعده‌های تحقق یافته یا نیافته مسئولان را به شهروندان اطلاع رسانی کرده و ۱۰ مسئولی که بیشترین خوش قولی و بیشترین بدقولی را داشته اند نیز به مردم معرفی نماید و به این ترتیب مسئولان علاوه بر پیشگاه خداوند در برابر مردم نیز احساس مسئولیت خواهند داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.