نخست وزیر انگلیس علی رغم انتقاد‌های بسیار و درخواست برای استعفا به دنبال تجدید نظر در اعضای تیم خود است.

باشگاه خبرنگاران جوان- بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته استیو بارکلی، وزیر سابق برگزیت در دولت ترزا می‌ را به عنوان رییس دفتر جدید خود برگزید.

به گفته خبرگزاری رویترز، جانسون در بیانیه‌ای به مناسبت این انتصاب گفت: تغییراتی را که امروز در تیم دولت انجام دادم به من کمک خواهد کرد تا در روز‌های آینده با سرعت بیشتری سطح جامعه را در سطوح مختلف ارتقا دهم.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر به دلیل رسوایی‌های زیاد در مورد گیت پارتی در زمان قرنطینه سراسری کرونا در انگلیس مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفته و بسیار از او خواسته اند هر چه سریعتر استعفای خود را تقدیم ملکه کند. در هفته‌های اخیر، دست کم ۱۱ نماینده از حزب محافظه کار انگلیس نامه عدم اعتماد به نخست وزیر را ارائه کرده اند.

جانسون همچنین پیشتر در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان به نمایندگان اعلام کرده بود شرکت در این دورهمی یک رویداد کاری بود و از لحاظ فنی در چارچوب قوانین صورت گرفت.

دومینیک کامینگز، مشاور ارشد پیشین جانسون نیز وی را به دروغگویی متهم و اعلام کرد جانسون از قبل می‌دانست که قرار است در این مهمانی شرکت کند. نمایندگان پارلمان انگلیس معتقدند که نخست وزیر قانون را نقض کرده و به مردم و نمایندگان دروغ گفته است.

با افشاگری‌ها و رو شدن اسناد تازه درباره نقض مقررات کرونایی در دولت انگلیس، فشار‌ها بر نخست وزیر این کشور بیشتر و انتقاد‌ها نیز تند‌تر شده است. کر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلیس با انتقاد شدید از جانسون و درخواست استعفای او گفته بود نخست وزیر در ابتدا گفت جشنی برگزار نشده، کمی بعد که ویدئویی درباره برگزاری مهمانی به رسانه‌ها درز کرد، ابراز ناراحتی کرد. رهبر حزب کارگر انگلیس این اقدام نخست وزیر را مضحک و توهین آمیز خواند.

تنها ۲۶ درصد از جمعیت مورد بررسی در انگلیس مدیریت جانسون را تأیید کردند و ۶۹ درصد از مردم به عملکرد نخست وزیر محافظه کار اعتماد ندارند. محبوبیت جانسون که در حال حاضر به ۴۳ کاهش یافته است، در پایین‌ترین سطح خود از زمان روی کار آمدن او در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار