بخشدار کیشکور از توابع شهرستان سرباز گفت: خوابگاه شبانه روزی دخترانه روستای رئیس آباد بخش کیشکور این شهرستان با اعتبار چهار میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - یاسر ملک‌رئیسی  گفت: خوابگاه شبانه روزی دبیرستان دخترانه بخش کیشکور با ظرفیت ۶۰ نفر یکی از نیاز‌های اساسی در حوزه آموزش و جذب دختران ترک تحصیلی بود که بدلیل نبود خوابگاه شبانه‌روزی و فاصله روستا‌ها تا مرکز بخش، دختران پایه ششم را آخرین پایه تحصیلی دانسته و پس از آن ترک تحصیل می‌کردند.

او  افزود: این خوابگاه با همت خیران و همراهی مردم، فرماندار و مجموعه آموزش و پرورش افتتاح شده است که یکی از آرزو‌های دیرینه مردم بخش کیشکور برای تحصیل فرزندان دختر محقق شده و امیدواریم در آینده شاهد رشد و توسعه و تامین نیروی انسانی از ظرفیت بانوان بخش باشیم.

بخشدار کیشکور ادامه داد: این خوابگاه شبانه روزی زمینه تحصیل دانش آموزان دختر مناطق دور دست بخش کیشکور را فراهم می‌کند.

ملک‌رئیسی با اشاره به اینکه بخش کیشکور با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار، دارای ۵۶ پارچه آبادی که ۳۴ روستا دارای شورا و ۲۹ روستا دارای دهیاری با ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی و هزار و ۸۵۰ کیلومتر وسعت است.

او  با بیان اینکه ۹۵ درصد مدارس بخش توسط نیرو‌های آموزشی مقیم خود بخش مدیریت و اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش کیشکور از لحاظ نیروی انسانی یکی از بخش‌های منحصربفرد شهرستان سرباز است که تعدا ۲۴ پزشک فوق تخصص، متخصص و عمومی دارد که در جای جای استان سیستان و بلوچستان و سایر نقاط ایران اسلامی و حتی خارج از کشور در امر بهداشت و سلامت مشغول به فعالیت هستند.

 بخش کیشکور یکی از مهم‌ترین مناطق سرباز به شمار می‌رود به گونه‌ای که از شمال به بخش مرکزی سرباز از جنوب به شهرستان راسک بخش پارود و از غرب به شهرستان نیکشهر بخش آهوران و از سمت جنوب غربی به شهرستان قصرقند بخش مرکزی مرز مشترک فاصله کمتر از ۳۰ کیلومتر را دارد.

این بخش در مهر ماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شده و چهار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده که شهید شاخص کشوری شهید بصیرت مولوی مصطفی جنگی‌زهی نیز یکی از فرزندان بخش کیشکور که آرامگاه وی در حاجی آباد کیشکور است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.